کد خبر: ۲۲۸۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ 11 May 2016
حسن مصفا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک هفته هلال احمر(18 تا 24 اردیبهشت)اظهار داشت: یک منطقه جغرافیایی در این تمرین عملیاتی در محدوده پسکوه سیب و سوران به منظور سنجش میزان آمادگی امدادگران جمعیت در مقابله با حوادث مختلف در نظر گرفته شده که در این زمینه هیچ گونه هماهنگی و اعلام قبلی در خصوص برگزاری آن انجام نشده بود.
وی ادامه داد: 110 نیروی امدادی با امکانات و تجهیزات از سه شهرستان سیب و سوران، مهرستان و سراوان برای زلزله 6 ریشتری در این عملیات فعالیت مطلوب از خود به نمایش گذاشتند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در این تمرین شهرستانهای خاش، ایرانشهر و سرباز نیز به عنوان شهرهای معین در نظر گرفته شده بودند.
مصفا با مثبت ارزیابی کردن روند اجرایی و عملیاتی این تمرین گفت: ارزیابی و بازبینی امکانات و تجهیزات امدادی و سنجش آمادگی نیروها از مهمترین اهداف برگزاری این تمرین بود.
وی با اشاره به اینکه کار امداد رسانی در هلال احمر از زمان خاصی تبعیت نمی‌ کند گفت: احتمال وقوع حادثه در هر دقیقه‌ از شبانه روز وجود دارد بنابر این نیروهای جمعیت هلال احمر باید به صورت شبانه روزی از آمادگی لازم برخوردار باشند.
وی افزود: برپایی اردوی توان افزایی تیم توانا به چاه نیمه زابل و آموزش چهره به چهره و توزیع بروشور در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان و فراخوان عضویت از دیگر برنامه های این نهاد در این هفته است.
وی با بیان اینکه هم اینک 25 پایگاه ثابت هلال احمر در سیستان و بلوچستان فعال است خاطر نشان کرد: پنج هزار و 381 امدادگر متخصص در استان در کنار سایر نیروهای امداد و نجات هلال احمر در همه حوادث و شرایط آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند.
سیب و سوران در فاصله 370 کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار