مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان مطرح کرد:
به گزارش تابناک سمنان،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به لزوم اشاعه فرهنگ دینی در بین اقشار مختلف به ویژه روستانشینان، بر ضرورت تقویت خانه های عالم روستایی درسال جاری تاکید کرد.
کد خبر: ۲۰۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 03 April 2016
حجت الاسلام علی شکری صبح یکشنبه در جمع شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و روحانیان مستقر و طرح هجرت استان سمنان در شاهرود، ضمن تشریح عملکرد این سازمان طی سال۹۴، گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز مانند سایز سازمان ها همتراز دو وظیفه اختصاصی و عمومی شامل ترویج و اشاعه فرهنگ دینی، اعزام مبلغان به سراسر نقاط استان، آموزش، ترویج و پژوهش حوزه های دینی، حمایت از نهادهای مختلف فرهنگی و ... را به خوبی انجام داده و خوشبختانه رضایت دستگاه های نظارتی را تا حد زیادی جلب ساخته است.

وی افزود: وظیفه اختصاصی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان درسال۹۴، طی ۵۵شاخص ویژه شامل سامانه های مختلف ساماندهی گروه های فرهنگی مانند سجام، ویژه مبلغان مذهبی و یا طوبی ویژه مداحان، دارالقرآن الکریم، معاونت آموزشی و پژوهشی، تبیان، خبرگزاری مهر، مبلغان اعزامی، چاپ و نشر، پژوهش های میدانی، برگزاری جلسات و سیستم اداری و ... به خوبی انجام شده است و شاخص های مطلوب سازمان تبلیغات اسلامی مرکز، حاصل شده است.

کمبود روحانی مشکل خانه های عالم روستایی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در روستاها، گفت: روستاها بهترین مکان ها برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی است و وجود بالغ بر ۶۲خانه عالم روستایی در استان سمنان نشان دهنده عنایت ویژه مسئولان به این مقوله است.

شکری با بیان اینکه تقویت این خانه های عالم در برنامه سال۹۵ این اداره کل قرار دارد، افزود: امیدواریم بتوانیم با وجود منابع اندک مالی نسبت به استقرار روحانی در این خانه های عالم روستایی که با هدف ترویج فرهنگ دینی، جلوگیری از بدعت ها، پاسخ به مسائل شرعی، برپایی نماز جماعت در مساجد، رونق مساجد با حضور جوانان و ... ساخته شده اند، اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه احداث خانه عالم در روستاهای بالای۱۲۰خانوار در دستور کار قرار داشته و دارد، ادامه داد: وجود خانه های عالم می توانند در ترویج فرهنگ دینی اسلامی، سبک زندگی با تاسی از سیره ائمه اطهار (ع) و پاسخ به شبهات تاثیرگذار باشند اما باید توجه داشت که منابع مالی و نیروی انسانی سازمان تبلیغات اسلامی نیز محدود است هم اکنون خانه های عالم بسیار خوبی از لحاظ کیفی و کمی در استان وجود دارد اما روحانی برای اعزام به این اماکن در استان حضور ندارد.

جریان سازی فرهنگی مهمترین نقش نهادهای فرهنگ ساز

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین درباره لزوم تحقق شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری، گفت: مهم‌ترین نقش سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک‌نهاد فرهنگی و انقلابی در تبیین شعار سال و اجرایی کردن سیاست‌های آن گفتمان سازی فرهنگی اقتصاد مقاومتی در جامعه است که با همدلی و تعامل می توان به این مهم دست یافت و موجبات پیشرفت و سعادت جامعه را فراهم آورد.

شکری افزود: ما اگر بتوانیم شعار سال را به سمت اقدام و نهادینه شدن در فرهنگ و زندگی مردم سوق دهیم کار بزرگی انجام داده‌ایم همچنین باید گفت هر مسئله‌ای حتی مقوله اقتصاد باید با پیوست فرهنگی همراه باشد و پیش از اجرای آن در جامعه می‌بایست فرهنگ آن در جامعه پیاده شود که در این زمینه نهادهای فرهنگ‌ساز مانند سازمان تبلیغات اسلامی می‌توانند نقش ویژه‌ای ایفا کنند.

وی ادامه داد: وقتی فرهنگ در جامعه نهادینه شود و جریانی در زندگی مردم به گفتمان بدل شود، مردم و مسئولان درباره آن حساس می‌شوند و این حساسیت درنهایت به هم‌زبانی بین ملت و دولت منجر می‌شود زمانی که هم‌زبانی بین مردم و دولت به وجود آمد می‌توان مطالبات بین توده‌ها و حاکمان را یکسان ساخت و آن زمان همه درک مشترکی از شرایط خواهند داشت آن زمان است که می‌توانیم به موفقیت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی امیدوارم باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار