در مراسم بزرگداشت روز شهدا؛ از سه نفر عضو هیات علمی و 25 کارمند شاهد دانشگاه تبریز تجلیل شد
کد خبر: ۱۹۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 12 March 2016
به گزارش تابناک تبریز، رییس دانشگاه تبریز در این آیین ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت شهداء و تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: این روز بهترین بهانه برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تقدیر از یادگاران شهدا است.

دکتر محمدرضا پورمحمدی با اشاره بر اینکه بنا به فرموده حضرت امام خمینی(ره)، فرزندان شهدا چشم و چراغ این مملکت هستند، اضافه کرد: اگر ایران اسلامی به این مرحله رسیده است و در همه دنیا از آن به افتخار یاد می کنند، به خاطر از جان گذشتگی پدران و مادران شماست و باید به خودتان افتخار کنید، که چنین والدینی داشتید، که امروزه رسالت آنها بر دوش شما بوده و باید ادامه دهنده راه آنها باشید.

رییس دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با بسیاری از انقلاب های بزرگ جهان فرق دارد، تصریح کرد: اکثر انقلاب ها که در جهان اتفاق افتاده است، بیشتر به خاطر مسایل اقتصادی و سیاسی بوده، ولی سر منشاء انقلاب ایران، مسایل فرهنگی و ارزشی بوده است و به همین خاطر امروزه انقلاب اسلامی ایران الگوی برای سایر ملل جهان تبدیل شده است.

به گفته وی، در همین راستا ابرقدرت های بزرگ و استکبار جهانی با ترفندهای مختلف سعی درخاموش کردن این نور الهی بودند ولی با عنایات الهی، راهنمایی های داهیانه مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت ایران تمامی توطئه دشمنان نقش بر آب شده است.

دکتر پورمحمدی، در ادامه با تاکید بر اینکه دشمنان این انقلاب از عظمت و قدرت ملت ایران در هراس بوده و از این رو با توطئه های مختلف در صدد تضعیف انقلاب در جهان هستند، اظهار داشت: در حال حاضر دشمنان نظام، با حمایت و ایجاد گروه هایی نامشروع، همچون داعش، سلفی گری و وهابیت، می خواهند کشوری به نام ایران نباشد.

رییس دانشگاه تبریز یادآور شد: شهدا مشعل های درخشانی هستند، که راه صلاح و رستگاری را برای ما روشن نموده اند لذا حفظ آرمان آنها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، دینِ همگان است.

همین گزارش حاکی است: در این مراسم جمعی از فرزندان شهید شاغل در دانشگاه تبریز به ارایه نکته نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار