نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی گفت: فصل انتخابات و رقابت در استان به پایان رسیده و باید برای ساختن و توسعه هرمزگان همدل و هم‌صدا شویم.
کد خبر: ۱۹۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 11 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد آشوری شامگاه پنج‌شنبه در جمع مردم شهر تازیان و اعضای شوراهای بخش مرکزی و مردم این منطقه اظهار داشت: حضور در انتخابات عمل به یک وظیفه ملی است و همه کسانی که در انتخابات 7 اسفندماه در جایگاه کاندیداتوری برای انتخابات و یا همراهی با کاندیداها و یا حاضر در صحنه رای‌دهی بودند به وظیفه ملی خود عمل کردند.
 
وی عنوان کرد: در طول 38 سالی که از عمر نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد 35 انتخابات با شکوه برگزار شده که تبلوری از اقتدار ملی و نمایشی از همبستگی عمومی برای رسیدن به پیشرفت و توسعه بوده است.
 
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی افزود: قدم‌هایی که ملت ایران در مسیر رشد، عزت و تعالی خودش برداشته ستودنی است و ایران را در عرصه سیاسی، نظامی و دفاعی به قله‌ای از اقتدار و ثبات رسانده است که در دنیا مثال زدنی است.
 
آشوری بیان کرد: پیوند ملت‌ها با حاکمیت در عرصه‌هایی نظیر انتخابات مورد قضاوت قرار می‌گیرد و ملت ایران در حماسه سیاسی اخیر نمایشی کم نظیر از اراده و اندیشه متعالی خود را به همه جهانیان با اقتدار هر چه تمام‌تر ارائه کرد.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان این که دشمنان به دنبال القای گسست میان دولت و ملت ایران بوده و هستند، اظهار داشت: در انتخابات گوناگون همواره انسجام روابط میان این دو به اثبات رسیده است.
 
وی گفت: استحکام روابط میان نظام و ملت در ایران محدود به شعار و موسم انتخابات نیست بلکه هرگاه نیازی به حضور همه جانبه مردم در صحنه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و خون پاک و مطهر شهدا بوده، مردم در آن حضوری پررنگ و دشمن شکن داشته‌اند. استحکام روابط میان مردم و نظام در کشورمان به گونه‌ای است که در تمامی بزنگاه‌های مهم شاهد ایستادگی ملت هم‌پای با مسئولین بر سر دفاع از حقوق حقه خویش بوده‌ایم.
 
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در خانه ملت خاطرنشان کرد: برآیند تلاش دولت‌ها و مجلس‌ها در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نشانگر درک نیازها و مشکلات مردم و تلاش برای رفع آنها بوده است.
 
آشوری با بیان این‌که دستاوردهای انقلاب در تمامی زمینه‌ها قابل توجه است، اظهار کرد: ثبات سیاسی حاصل از حضور مردم در صحنه‌های مختلف سبب ارتقای تراز نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان شده به گونه‌ای که قدرت‌های بزرگ جهانی را بر سر میز مذاکره با ایران نشانده و ایران را به قلب امنیت و ثبات در منطقه پر آشوب خاورمیانه تبدیل کرده است.
 
وی تصریح کرد: مردم ایران با حضور بالا در انتخابات و تمامی عرصه‌های مشارکت اجتماعی نمره بسیار بالاتری از کشورهای مدعی دموکراسی در جهان را بدست آوردند و نشان دادند که مردم‌سالاری در ایران نمایشی و ویترینی نیست.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: حاصل نمایشی بودن مردم‌سالاری در برخی از کشورها فروپاشی به یکباره آنها در مدت زمانی کوتاه بوده است. وضعیت امروز کشورهایی نظیر تونس، لیبی، مصر و ... خود گواهی بر این مسئله است که دموکراسی نمایشی استحکام و دوامی ندارد و سستی پایه‌های حکومت‌های غیرمردمی به سرعت هویدا می‌شود.
 
وی عقلانیت، معنویت‌گرایی، اخلاق‌مداری و هوشمندی در انتخاب‌ها را زمینه‌ساز توفیق جامعه در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: باید دامنه توفیقات بدست آمده در عرصه‌های سیاسی و نظامی را به عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی نیز تعمیم دهیم تا ضمن اثبات کارآمدی هر چه بیشتر نظام جمهوری اسلامی، زمینه را برای حل اساسی مشکلات مردم فراهم کنیم.
 
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی به تاکید جدی خود به همراهان و هواداران خویش در ایام انتخابات برای رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از تخریب دیگر کاندیداها اشاره کرد و گفت: به همه اعضای ستاد تاکید موکد داشتم که با حرکت اثباتی در انتخابات، هرگز کسی را تخریب نکنند و به لطف خدا این امر با دقت پیش رفت و حاصل رای و اعتماد مردم نیز نشان داد که این روش کارساز بوده است.
 
آشوری اظهار داشت: انتخابات معجونی از زیبایی‌ها و زشتی‌هاست اما نتیجه آن که حضور حماسی مردم در صحنه بود سبب شیرین شدن کام ملت شد و اکنون زمان پایان رقابت و آغاز همکاری، همدلی و رفاقت برای برای ساختن هرمزگان و پیشرفت آن است.
 
وی تاکید کرد: ما موظفیم تا در پیروزی نیز اخلاق را رعایت کنیم و نباید طرفداران سایر کاندیداها و افراد حاضر در انتخابات را به علت عدم موفقیت در انتخابات، تحقیر و یا مورد طعنه قرار داد.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس پیروز واقعی صحنه انتخابات 7 اسفندماه را همه ملت ایران و همه مردم صبور و نجیب هرمزگان دانست و گفت: به پاس حضور گسترده مردم در این انتخابات باید تلاش‌ها برای رفع مشکلات و مهار مسائل و معضلات جامعه را دوچندان کرد تا شاهد لبخند رضایت مردم و شکوفایی و توسعه متوازن استان بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار