کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از کشف و ضبط ۸۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد و غیربهداشتی و نیز پلمب ۳ مرکز توزیع مواد غذایی در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۹۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 10 March 2016
کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از کشف و ضبط ۸۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد و غیربهداشتی و نیز پلمب ۳ مرکز توزیع مواد غذایی در کرمانشاه خبر داد.

بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مهر از نظارت بازرسان مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه بر مراکز عرضه مواد غذایی در قالب طرح سلامت نوروزی خبر داد و افزود: این طرح از ابتدای اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده به صورت ویژه ادامه خواهد داشت.

وی در همین راستا از کشف بیش از ۸۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد و غیرمجاز توسط بازرسان این مرکز با همکاری اداره دامپزشکی طی روزهای گذشته خبر داد و گفت: این اقلام شامل گوشت های گوسفند و گوساله غیربهداشتی است که فاقد مشخصات و تاییدیه اداره کل دامپزشکی و کشتارگاه ها بوده و از سوی متخصصان و کارشناسان مواد غذایی غیربهداشتی بودن آنها تائید شده است.

کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطر نشان کرد: با همکاری بیش از ۲۰ نیروی بازرس مرکز بهداشت، ادارات اصناف، دامپزشکی، اصناف، تعزیرات حکومتی و ... از ۵۰ مکان تهیه و توزیع مواد غذایی در منطقه تاریخی طاقبستان و رستوران های ابتدای شهرک مسکن و باغ ابریشم بازدید و بررسی های ویژه به عمل آمد.

خدادادیان در ادامه بیان کرد: طی این بازرسی ها علاوه بر اینکه ۸۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد و غیرمجاز کشف شد توانستیم با صدور حکم قاضی تعزیرات سه واحد عرضه مواد غذایی را به دلیل تخلفات بهداشتی پلمب کنیم.

وی اماکن عرضه مواد غذایی پلمب شده را در منطقه تفریحی و تاریخی طاقبستان دانست و تصریح کرد: این کشفیات با بازدیدهای سرزده از سوی نیروهای بازرسی صورت گرفت که افراد متخلف مذکور در توزیع مواد غذایی دارای تعهد محضری قبلی و پرونده تخلف بهداشتی اند که بر اساس قانون و به انضمام تعهدات باید به دادگاه معرفی شوند.

خدادادیان ابراز داشت: پلمب این اماکن حداقل ۷۲ ساعت به طول خواهد انجامید واعمال جریمه و مجازات کیفری برای آنها به رای و نظر قاضی تعزیرات، دادگاه و دستگاه های اجرایی قانون نیز بستگی دارد.

کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به لزوم فرهنگسازی در جامعه و پیشگیری از وقوع تخلفات بهداشتی با ارائه آموزش به تولید و تهیه کنندگان مواد غذایی اظهار داشت: بیشترین تاکید ما توجه در خصوص تهیه مواد غذایی از سوی خانواده ها است که با اهمیت نسبت به استانداردهای بهداشتی محصولات غذایی مورد نیاز را از مراکز قانونی و بهداشتی تهیه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار