مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: بافت تاریخی بوشهر دارای بناهای با ارزشی است که برای احیا این بافت بناهای آن در اختیار فعالیت‌های فرهنگی و هنری قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۹۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 05 March 2016
محمد ابراهیم فروزانی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته نکوداشت بوشهر و با اشاره به اینکه از تابلو نگارگری قیام جنوب  در بوشهر با حضور وزیر ارشاد اسلامی رونمایی شد اظهار داشت: تابلوی نگارگری روایت قیام شهید رئیسعلی دلواری در مراسم یکصدمین سال شهادت سردار جنوب رییسعلی دلواری توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

وی با بیان اینکه در این تابلو بخشی از مبارزات شهید ریسعلی دلواری بر پایه مکتب هرات در نگارگری ایرانی به تصویر درآمده تصریح کرد: در این تابلوتصویرگر سعی کرده با استفاده از مستندات تصویری باقیمانده از آن دوران و صحنه‌ای ازنبرد این مبارز و قهرمان جنوب کشور با نیروهای متخاصم انگلیسی را به تصویر در آورد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه این اثر توسط مهدی مظلوم‌زاده خلق شده گفت: این هنرمند دارنده مقام نخست در دوسالانه‌ای نگارگری سال 1393 با تکنیک گواش و آبرنگ و استفاده از ورقه‌های طلا از تابلو قیام جنوب را به تصویر کشیده است .

فروزانی با بیان اینکه عناصر حاضر در تصویر در یک طرف مردم بومی و همراهان شهید است خاطر نشان کرد: این قسمت باپرچم قیام و نام عبارت علی علیه السلام زینـت یافته و در سوی دیگر این میدان نبرد نیروهای انگلیسی و هندی، در حال فرار و شکست به تصویر کشیده شده است.

وی با بیان اینکه در ترسیم این اثر نمادهایی از استان بوشهر  بکار رفته است افزود: نمادهایی شامل بناهای بافت قدیم بوشهر، لنج، نخلستان و خلیج فارس دراین تابلو بکار رفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه بافت تاریخی بوشهر نماد فرهنگی و اقتصادی بوشهر است بیان کرد: این بافت که قدمتی افزون بر 200 سال دارد با داشتن ویژگی‌های خاص در حال مرمت و بازسازی است.

فروزانی با بیان اینکه بناهای بافت تاریخی بوشهر به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص می‌یابد گفت: بافت تاریخی بوشهر دارای بناهای بارزشی است که برایاحیا این بافت بناهای آن در اختیار فعالیت‌های فرهنگی و هنری قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار