طرح سراسری بسیج سلامت نوروزی همزمان با سراسر کشور از امروز یکم اسفند 94 تا 15 فروردین 95 بمدت 45 روز به منظور تسریع در ارائه خدمات بهداشتی به مردم به ویژه مسافران نوروزی مدر استان ایلام آغاز شد.
کد خبر: ۱۸۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 20 February 2016

طرح سراسری بسیج سلامت نوروزی همزمان با سراسر کشور از امروز یکم اسفند 94 تا 15 فروردین 95 بمدت 45 روز به منظور تسریع در ارائه خدمات بهداشتی به مردم به ویژه مسافران نوروزی مدر استان ایلام آغاز شد.

به گزارش تابناک ایلام؛کارشناس مسئول بهداشت اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مرکز بهداشت استان ایلام گفت: اهداف کلی این برنامه ارتقای وضعیت بهداشت فردی، مواد غذایی، ابزار و تجهیزات، ساختمان مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی است.
مینو صفی پور اظهار کرد: هر سال با نزدیک شدن به فصل بهار و ایام تعطیلات نوروزی فعالیت مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن اقامتی، تفریحی، بازارها و مراکز تجاری، اماکن گردشگری، تاریخی و نظایر آن افزایش پیدا می کند.
صفی پور تاکید کرد: طرح سلامت نوروزی به منظور سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و کنترل و پیشگیری بیماری های مرتبط با آب و غذا، افزایش و تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی هدفمند بر اینگونه مراکز و اماکن، حفظ و ارتقای ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه رتبه بندی گروه رستوران ها با حداکثر بکارگیری از توان کارشناسی، امکانات و تجهیزات اجرا می شود.
به گفته وی، پوشش 100 درصدی مراکز و اماکن عرضه و تهیه و همچنین افزایش نمونه برداری از مواد غذایی از دیگر اهداف کمی این طرح است که هر مرکز در این ایام حداقل سه بار مورد بازدید قرار می گیرد.
وی یادآور شد: این برنامه با حضور مراکز بهداشت استان و شهرستان های تابعه، نیروی انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی، مرکز فوریت های پزشکی و با بازدید مسئولان استانداری و فرمانداری ایلام از مرکز بهداشت آغاز و با انچام گشت های نمادین اکیپ های شرکت کننده از سطح شهر آغاز می شود.
صفی پور گفت: همه پرسنل بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در این ایام از ساعت هشت صبح تا هشت شب در روزهای تعطیل و غیر تعطیل از طریق سامانه بهداشتی 190 آماده پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی در حوزه های اعلام شده، هستند.

 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار