معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم در پی بازدید سرزده تیم نظارتی دانشگاه از برخی درمانگاه های شبانه روزی قم و تعطیلی شبانه برخی از آنها گفت: این درمانگاه ها باید در تمام ساعات به مردم ارائه خدمت نمایند و در صورت تعطیلی مطابق قانون برخورد صورت می گیرد.
کد خبر: ۱۴۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹ 07 December 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد رضا مظفری با اعلام این خبر افزود: در پی بازرسی شبانه ای که توسط اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم بین ساعت های 12 نیمه شب تا 4 بامداد امروز از درمانگاه های شبانه روزی سطح شهر قم انجام شد اقدام های قانونی در خصوص تذکر به درمانگاه های متخلف صورت گرفت.

وی ادامه داد: تیم نظارتی مدیریت نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، از 21 مرکز درمانگاهی شبانه روزی در سطح شهر قم بازدید به عمل آورد.

مظفری ضمن اشاره به اینکه طبق آیین نامه این درمانگاه ها باید در طول شبانه روز خدمات درمانی را به شهروندان ارائه دهند افزود: در بازرسی های انجام شده، تعداد 13 درمانگاه تعطیل بود و این خلاف مقررات است و ما طبق قانون ابتدا به متخلفین اخطار و تذکر می دهیم و در صورت تکرار به کمیسیون ماده 11 و 20 دانشگاه ارجاع و در نهایت برابر قانون با آنان برخورد جدی خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: باید یک وحدت رویه و سیاست گذاری واحد در خصوص اعمال قانون در مورد متخلفان وجود داشته باشد که با هماهنگی هایی که صورت پذیرفته امیدواریم در اسرع وقت این امر محقق شود.

وی همچنین با اشاره به برخی از اقدام های نظارتی در آبان ماه سال جاری گفت: 68 مورد بازرسی از مطب ها، دفاتر کار و مراکز سوء مصرف مواد مخدر، 3 مورد بازرسی از مراکز مشاوره مامایی، 15 مورد بازرسی از درمانگاه ها و مراکز جراحی محدود،6 مورد اقدام به پلمپ مراکز غیر مجاز،11 مورد اخطار کتبی و تذکر،15 مورد ارجاعی به کمیسیون ماده11 و 9 مورد ارجاعی به تعزیرات حکومتی، نظارت بر بیمارستان های دولتی، مراکز درمانی غیر دولتی اعم از مطب ها، فیزیوتراپی ها، بینایی سنجی ها، مراکز مشاوره تغذیه، مشاوره مامایی، شنوایی سنجی، درمانگاه های عمومی و تخصصی پزشکی و دندانپزشکی، صدور پروانه کار و مراکز رادیولوژی از جمله این اقدام هاست. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار