وکیل نامه
نرخ ارز کاهش می یابد/دانشگاه ها مدرک فروشی می کنند/تذکرهای قادری به چند وزیر/بهترین راه نگهداری تخت جمشید مدفون شدن زیر خاک است/ نامه رهبر به جوانان غربی بسیاری از تبلیغات سوء را خنثی می کند/اردوغان متوهم شده است
کد خبر: ۱۳۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 08 December 2015
تابناک فارس با مختصر و مفید سازی سخنان نمایندگان استان فارس و ارائه آن در بسته خبری "وکیل نامه" امیدوار است که هم استانی های عزیز به شناخت و بصیرت هرچه بهتر از نمایندگان منتخبشان برسند و در انتخابات پیش رو با آگاهی هرچه تمام پای صندوق های رأی بروند ان شاء اله.

نرخ ارز کاهش می یابد/دانشگاه ها مدرک فروشی می کنند
قادری نواسان قیمت ارز را ناشی از سفر اربعین دانست و خطاب به دلالان این بازار گفت به دنبال سود در این بازار نباشند،چرا که قیمت ها افت می کند.البته وی تأکید کرد قیمت ارز تا اجرایی شدن برجام افت محسوسی نخواهد داشت.
وی در اظهار نظری دیگر گفت:باید برای رونق اقتصادی، طرح‌های عمرانی به بخش‌های غیردولتی واگذار شود.نماینده مردم شیراز اظهار داشت: دولت باید در حوزه‌های اقتصادی به صورت جدی ورود پیدا کرده و بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی را به بخش های غیردولتی واگذار کند تا این بخش‌ها با منابع و کمک صاحبان واحدهای تولیدی طرح‌ها را تکمیل کنند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: رقابت ناسالم دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی در موضوع تحصیلات تکمیلی منجر به فروش مدرک شده است.قادری افزود متأسفانه حجم فارغ التحصیلان بیکار در مقاطع فوق لیسانس و دکتری زیاد است؛ چه دلیلی وجود دارد برای افراد در سطح تحصیلات تکمیلی پذیرش شوند و برای آنها مدرک صادر شود. متوقع کردن افراد با مدارک تحصیلات تکمیلی موجب می شود که افراد تن به کارهای عادی ندهند و همین موضوع موجب نوعی بیکاری در جامعه می شود.

تذکرهای قادری به چند وزیر
تذکر نخست به وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل صندوق بیمه خسارت های کشاورزی برای پرداخت خسارت های کشاورزان در شهرستان های اطراف شهر شیراز می باشد.
تذکر دوم به وزیر نیرو و وزیر کشور در جهت توزیع عادلانه اعتبارات مواد 10 و 12 تنظیم با توجه به خشکسالی های سال گذشته استان فارس باید منابع مالی مناسب برای طرح های آبرسانی اختصاص پیدا کند. متأسفانه اعتبارات به شکل عادلانه ای تا کنون توزیع نشده است.
تذکر سوم به وزیر راه و شهرسازی می باشد؛ تسریع در تکمیل کمربندی شیراز و تکمیل راه‌های روستایی استان فارس باید هر چه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.قادری گفت: وزیر بهداشت و درمان لازم است طرح پزشک خانواده را در استان فارس از دستور کار خارج کند اینکه تنها استان فارس و استان مازندران تحت پوشش پزشک خانواده باشند صحیح نیست. طرح پزشک خانواده در این دو استان یا باید حذف شود یا باید در کل کشور اجرایی شود و این وضعیت قابل قبول نیست.
نماینده مردم شیراز گفت: از وزرای ذیربط درخواست دارم به حل مشکل سرمایه گذاران شرکت پدیده شاندیز را جدی تر از گذشته دنبال کنند. سهامدارانی در استان های مختلف با مراجعه به نمایندگان خواهان حل مشکلات خود با شرکت پدیده شاندیز شدند.
وی گفت: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست می کنم تکمیل تالار شهر شیراز،‌ اعتبار لازم را هر چه سریعتر اختصاص دهد تا شهر شیراز نسبت به شهرهایی که همزمان پروژه های آنها آغاز شده است عقب نیافتد.
قادری گفت: به وزیر راه و شهرسازی متذکر می شوم اجرایی شدن فاینانس خط آهن شیراز –عسلویه –بوشهر باید دنبال شود. به وزیر نیرو متذکر می شوم تکمیل خط دوم آبرسانی به شهر شیراز و مناطق روستایی باید اجرایی شود.
عضو کمیسیون برنامه بودجه همچنین گفت: حل مشکلات واحدهای صنعتی مسئله دار باید توسط دولت دنبال شود.

بهترین راه نگهداری تخت جمشید مدفون شدن زیر خاک است
 نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی درباره تَرَک ایجاد شده در تخت‌جمشید توضیحاتی داد و گفت که برای اولین بار، بودجه‌ای 10 میلیاردی برای حفاظت از این اثر ملی و جهانی در نظر گرفته شده است.
محمدمهدی برومندی در مورد نشست زمین در اطراف تخت‌جمشید اظهار کرد: در مورد تخت‌جمشید دو مساله وجود دارد؛ اول این‌که من قبول دارم سفره‌های آب زیرزمینی در شهرستان مرودشت به شدت پایین رفته و مشکلاتی ایجاد کرده است.
او ادامه داد: در حریم و اطراف تخت‌جمشید چند حلقه چاه داشتیم که حریم و منابع آب شهر مرودشت را تامین می‌کردند. سه چهار سال است که کل این چاه‌ها را تعطیل کرده‌ایم و دیگر از این چاه‌ها آب برداشت نمی‌کنیم. اما مشخصا در مورد تَرَکی که در کنار تخت‌جمشید هست،‌ در گذشته یک جدول آب کشاورزی در آن‌جا وجود داشته که امروزه برچیده شده است. این جدول که مربوط به بیش از 50 سال پیش است در جایی است که جنگل اقامتگاه سران در پردیس تخت‌جمشید بوده است؛ امروزه هیچ آبی از آن عبور نمی‌کند.
نماینده مرودشت خاطرنشان کرد: بخشی از این تَرَک به خاطر جدولی است که در گذشته از آنجا عبور می‌کرده است. اما مراقبت‌هایی صورت می‌گیرد و به این شکل نیست که آن‌جا تَرَکی خورده باشد که تخت‌جمشید در معرض تهدید باشد. اما در تلاش هستیم که استفاده از منابع آب زیرزمینی در اطراف تخت‌جمشید و پاسارگارد را به حداقل برسانیم.
برومندی درباره حفاظت از تخت جمشید گفت که قرار نیست این بنای تاریخی مسقف شود و ادامه داد: در دنیا روش‌های مختلفی برای آثار ثبت جهانی روباز وجود دارد. تخت جمشید 12 و نیم هکتار موزه باز است. روش‌های مختلفی هم برای حفاظت از آن انجام شده. بخشی از تخت‌جمشید مسقف است اما برخی از دانشمندان و متخصصین باستان‌شناسی می‌گویند همین مسقف شدن باعث می‌شود در زمستان سایه ایجاد شود و مشکلاتی ایجاد شود یا نگهداری آن در درون شیشه با توجه گرمای کشور ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود. بهترین روش نگهداری آثار سنگی در دنیا،‌ زیر خاک بودن است. بخشی از "دیوار هدیه‌آوران" در تخت‌جمشید دو رنگ است، قسمتی که رنگش نوتر است قبلا زیر خاک بوده. دیدگاه‌های مختلفی در این مورد وجود دارد، اما در مورد تخت‌جمشید فقط جمهوری اسلامی ایران تصمیم نمی‌گیرد چون ما جزو آثار ثبت جهانی هستیم،‌ کارشناسان یونسکو هم نظر دارند لذا هر اقدامی که بخواهد صورت بگیرد،‌ آن‌هاهم باید این کار را تایید کنند.

نامه رهبر به جوانان غربی بسیاری از تبلیغات سوء را خنثی می کند

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی گفت: امپریالیسم با تبلیغات سوء در مورد معنویت و ادیان به دنبال ایجاد فاصله بین جوانان غربی و ادیان الهی است.
رحیم زارع با اشاره به نامه دوم رهبری به جوانان اروپا گفت: جوانان غربی با انبوهی از سیاه نمایی و دروغ پردازی رسانه‌های خود در مورد اسلام و معنویت مواجه‌اند و در این شرایط نامه رهبری که حاوی روشنگری‌ها و مضامین مبتنی بر حقایق اسلام است می تواند بسیاری از این تبلیغات را خنثی کند.
وی افزود: قطعا این نامه چهره واقعی‌تری از اسلام و عقلانیت در سایه دین را به جهان و جوانان اروپایی نمایان می‌کند و در شرایطی که تروریست‌ها به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام هستند و می‌خواهند چهره واقعی اسلام را خشن جلوه دهند این نامه این نوع رفتارها را خنثی می‌کند و در آینده اثرات خود را بیشتر خواهد گذاشت.


اردوغان متوهم شده است
نوذر شفیعی  در خصوص اظهارات نامربوط اخیر اردوغان پیرامون ایران، اظهار داشت: اردوغان دچار توهم است و شخصی که توهم داشته باشد تصمیمیاتی را می‌گیرد که با واقعیت‌های میدانی سازگار نیست.
نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی دلیل هدف قرار گرفتن جنگنده روسه توسط ترکیه را منافع نفت کش های پسر اردوغان دانست و گفت:اردوغان بدلیل حضور چند ساله در رأس قدرت دچار توهم شده و پیروزی اخیرش در انتخابات بر این توهم اضافه کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار