اين ها پيش زمينه اي بود تا شهردار بوشهر در اقدامي عجيب به تصرف زميني به مالكيت اداره كل راه و شهرسازي استان بدون هيچ هماهنگي قبلي بپردازد. اداره كل راه و شهرسازي نيز عليرغم اعتراضات مكرر بالاخره با اقدام گشت هاي خود و دخالت نيروي انتظامي از تصرف اين اراضي توسط شهرداري و واگذاري به افراد ممانعت به عمل آورد.
کد خبر: ۱۳۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳ 20 November 2015
تابناک بوشهر: توسعه پایدار؛ توسعه اي است که تمام جنبه‌هاي اجتماعي و اقتصادي را در شهر همگام با هم پيش مي برد البته علاوه بر تأمين نيازهاي حال حاضر بشر نياز نسل هاي آينده را در نظر بگيرد این تعریفی جامع از توسعه شهری است. شهر بوشهر به لحاظ تراکم جمعیت و کم عرض بودن خیابان ها با مشکل ترافیکی رو به رو شده است. شهرداری بوشهر برای کم کردن از بار ترافیکی اقداماتی انجام می دهد که به نظر غیر کارشناسانه و هدفمند است.

سال های گذشته نهالستان های واقع در شهر بوشهر برای بهتر شدن فضای شهری و کم شدن بار ترافیک به میدان باغ زهرا منتقل شدند. چند روزی است که شهرداری بوشهر به گفته مسوولان اداره کل راه و شهرسازی و علیرغم تذکرات لازم، اقدام به زیر سازی زمین این اداره کل برای اسکان نهال فروشان کرده است. این اقدام غیرقانونی شهرداری در تصرف زمین های اطراف ورودی اتوبان امام علی (ع) با واکنش قانونی اداره کل مسکن و شهرسازی رو به رو شد.
 به گفته یکی از نمایندگان اداره کل راه و شهر سازی بوشهر این زمین ها بيرون از محدوده تعريف شده شهر بوشهر مي باشد. ظهر امروز شهرداري بوشهر به تذكرات قانوني مديركل راه و شهرسازي تمكين نكرد تا كار به حضور گشت راهداري و نيروي انتظامي و تعطيل كردن كار در عصر روز جمعه كشيده شد.

 اما ماجرا از كجا شروع شد؟

داستان از اين قرار است كه شهردار بوشهر به جهت دخيل نبودن در بزرگترين پروژه تفريحي و فضاي سبز تاريخ شهر بوشهر كه با حدود ٨٥ هكتار مساحت و با نام دهكده گردشگري، توسط استانداري بوشهر مديريت مي شود، با ادارت دولتي مانند راه و شهرسازي و بنياد مسكن استان بوشهر ( مجريان طرح دهكده گردشگري ) ، دچار مشكل شده است. اين ها پيش زمينه اي بود تا شهردار بوشهر در اقدامي عجيب به تصرف زميني به مالكيت اداره كل راه و شهرسازي استان بدون هيچ هماهنگي قبلي بپردازد. اداره كل راه و شهرسازي نيز عليرغم اعتراضات مكرر بالاخره با اقدام گشت هاي خود و دخالت نيروي انتظامي از تصرف اين اراضي توسط شهرداري و واگذاري به افراد ممانعت به عمل آورد.
شهرداري قصد داشته زمين راه و شهرسازي را برای نهال فروشي به افراد خاصي اجاره دهد. اين در حالي است كه اداره كل راه و شهرسازي نيز در حال اجراي پروژه ايجاد بازوي فرعي از وروردي شهر به ابتداي بلوار امام علي جهت كم كردن ترافيك ميدان امام علي و كمتر شدن خطر در اين گره ترافيكي است در واقع اگر نهالستان های شهر بوشهر در مکان مورد دعوی اسکان داده شوند تا چند ماه دیگر باز هم مجبور به جابه جایی می شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار