کد خبر: ۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵ 17 January 2015
 مسوول جمیعت فداییان اسلام مازندران گفت : آئین سالگرد شهادت نواب صفوی و دیگر شهدای فدائیان اسلام با حضور و سخنرانی حجت الاسلام ' سید محمود علوی' وزیر اطلاعات در شهرستان قائمشهر برگزار می شود .

به گزارش ایرنا، 'سید حسن طاهری اطاقسرایی' افزود : آیین پنجاه و نهمین سالگرد شهادت ' سید مجتبی نواب صفوی ' و یاران باوفایش سی ام دیماه امسال در مسجد جامع قائمشهر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد : پیش از این نیز آئین سالگرد شهید نواب صفوی و یارانش از سوی جمعیت فدائیان اسلام با حضور سخنرانان مطرح کشوری برگزار می شد.

مسوول جمعیت فداییان اسلام مازندران گفت: برگزاری سالگرد نواب صفوی و یارانش سی و سه سال بصورت مستمر در شهرستان قائمشهر برگزار می شود .

شهید نواب صفوی در سال 1303 در تهران و در خانواده ای روحانی متولد شد، وی از روحانیون مبارز و رهبر جمعیت 'فداییان اسلام' و از پیشتازان مبارزات اسلامی و مکتبی بر ضد رژیم شاهنشاهی و استعمار بود.

شهیدان سید عبدالحسین واحدی، سید محمد واحدی، سید حسین امامی، مظفر علی ذوالقدر و خلیل طهماسبی از یاران باوفای نواب صفوی بودند.

نواب صفوی پس از ترور ناموفق علاء در اول آذر 1334 بازداشت و در 27 دی به همراه مظفر ذوالقدر، خلیل طهماسبی و محمد واحدی اعدام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار