رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهرگفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد بگونه‌ای که پروژه‌های بالای 60 درصد تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۲۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳ 11 November 2015
تابناک بوشهر: رضا عوض‌پور ظهر امروز در نشست شورای  برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با بیان اینکه لایحه برنامه ششم توسعه کشور آذرماه امسال به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود اظهار داشت: برای تقویت سیاست و طرح‌های برنامه ششم نقاط قوت و ضعف برنامه پنجم توسعه بررسی و در برنامه ششم لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه سال 1395 نخستین سال برنامه ششم توسعه در کشور است خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه سه جهت‌گیری تحقق اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی از سیاست‌های علم و فناوری و تعالی و مقاوم سازی برنامه‌های فرهنگی مورد تاکید قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر اهداف برنامه ششم توسعه را رشد و پایداری اقتصاد، اقتصاد دانش بنیان، سلامت اداری و اقتصادی نظام تامین اجتماعی دانست و گفت: اصلی رویکرد دولت در حوزه اقتصاد رشد اقتصادی و کاهش تورم است که رشد اقتصادی از منفی 6.8 درصد سال 1392 اکنون به بیش از مثبت 3 افزایش یافته است.

عوض‌پور از افزایش رشد سرمایه‌گذاری خبرداد و گفت: نرخ تورم از 28.6 اکنون به 13 درصد رسیده و این درحالی است که برای تک رقمی شدن آن برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد بودجه سال 1395 بر اساس برنامه ششم توسعه خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه تقوین بنیه مالی بانک‌ها، تقویت بازار سرمایه از طریق انتشار اوراق بهادار حمایت صادرات غیر نفتی و انضباط مالی از برنامه‌های مهم برنامه ششم توسعه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه تمام در اولویت است افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد به‌گونه‌ای که  پروژه‌های بالای 60 درصد تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

عوض‌پور از اجرای طرح راه آهن بوشهربه شیراز خبرداد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی شده توسعه زیرساخت‌های و زیربناهایی تاسیسات مختلف و ایجاد راه آهن بوشهر به شیراز از برنامه‌های مهم استان بوشهر در برنامه ششم است.

وی از ایجاد دهکده اداری و دانشکده استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: برای راه‌اندازی دهکده اداری و دانشکده استان بوشهر طرح‌های مطالعاتی آن آغاز شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار