مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال سفره‌های آب زیرزمینی اردبیل احیا می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳ 09 November 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، داوود نجفیان پیش از ظهر امروز در جلسه پدافند غیرعامل در استانداری اردبیل اظهار داشت: براساس مصوبه وزرات نیرو باید در طول 20 سال آینده برنامه‌ریزی شده سفره‌های آب زیرزمینی اردبیل به طور کامل احیا شود و در این راستا استان اردبیل برای هرسال برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای اتخاذ کرده است.

وی با اشاره به اینکه احیای سفره آب‌های زیرزمینی یکی از نیازهای اساسی در عرصه کنونی است، گفت: باید با مشارکت‌های مردمی و دولت بتوانیم در مصرف آب صرفه جویی لازم را داشته باشیم تا در آینده نیز مشکلاتی در حوزه آب به وجود نیاید.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر استان اردبیل 650 میلیون متر مکعب کسری سفره آب‌های زیرزمینی دارد که باید تا 20 سال آینده بتوانیم این کسری آب را احیا کنیم که این امر نیازمند حمایت دولت و اهتمام ویژه از سوی مسئولان استانی است.

نجفیان افزود: در حال حاضر تمام سدها و چاه‌های استان اردبیل تحت سیستم‌های حفاظتی هوشمند و نوین قرار گرفته‌اند و اقدامات لازم برای مقابله با بحران احتمالی در این چاه‌ها و سدها انجام شده است و خوشبختانه در این زمینه هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کیفیت آب استان اردبیل بسیار بالا بوده، بیان کرد: در این راستا آزمایش‌ها و تست‌های مختلفی انجام شده است که مطلوب و قابل شرب بودن آب اردبیل را تایید کرده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: امسال برای طرح آب شرب شهرستان مشگین‌شهر نیز 21 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است که با اجرای این طرح تحول عظیمی در حوزه آب شرب شهری و روستایی شهرستان مشگین‌شهر به وجود خواهد آمد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار