مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، از دعوت سرمایه گذاران برای ساخت مخازن ذخیره سازی نفت خام با ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه و ساخت اسکله برای واردات و صادرات نفت خام در منطقه جاسک خبر داد.
کد خبر: ۱۲۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲ 06 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، میر علی اصغر ساجدی، مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، از دعوت سرمایه گذاران برای  سرمایه گذاری در ساخت مخازن ذخیره سازی نفت خام با ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه و ساخت اسکله برای واردات و صادرات نفت خام در منطقه جاسک (بندری در استان هرمزگان و خلیج فارس) خبر داد.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران آبادانی منطقه جاسک است، افزود: ساخت اسکله برای واردات و صادرات نفت خام،  استقرار پالایشگاه نفت و گاز و همچنین حضور شرکت‌های  پتروشیمی دولتی و خصوصی در منطقه جاسک می تواند این منطقه را به قطب نفتی ،گازی و پتروشیمی تبدیل کند .
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر زمینی به مساحت پنج هزار هکتار در شرق جاسک  در نظر گرفته شده است  و طبق دستور وزیر نفت در نخستین قدم از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در ساخت مخازن ذخیره سازی نفت خام با ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه و ساخت اسکله برای واردات و صادرات دعوت به عمل آ مده است.
 
ساجدی به وضعیت سوق الجیشی منطقه جاسک اشاره کرد و گفت : از نظر جغرافیایی منطقه جاسک بسیار حایز اهمیت است چرا که تمامی کشتی هایی که به این منطقه وارد می شوند ،دیگر نیازی برای  ورود  به خلیج فارس ندارند و ضمن کوتاه تر شدن مسیر، می توانند آسوده خاطر نیاز خود را از مخازن جاسک برداشت کنند.
 
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران همچنین از طراحی یک خط لوله به طول ۱۱۰۰ کیلومتر جهت انتقال نفت خام از گوره  به جاسک خبر داد و گفت : مطالعات اولیه انجام و شرح کار در این خصوص تهیه شده است و در صدد هستیم تا آن را به مرحله  مشاوره برسانیم و کارهای طراحی بنیادی، ژئو تکنیک و نقشه برداری را نیز انجام دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار