مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مازندران از احداث اسکله تفریحی در سه نقطه استان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 06 November 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، دلاور بزرگ نیادر نشست هم اندیشی مدیران کل استانهای ساحلی کشور با موضوع بررسی طرح دهکده های ساحلی در شهرستان چالوس در خصوص سواحل مازندران و بحث گردشگری دریایی، گفت: مازندران بیش از 280 کیلومتر نوار ساحلی دارد که این میزان بدلیل سالها عدم برنامه ریزی، نگاه و توجه به آینده امروز با معضل مواجه و این استان با این مشکلات دست و پنجه نرم می کند.
وی با اعلام اینکه در مازندران چهار درصد نوار ساحلی آن آزاد است و مورد بهره برداری قرار می گیرد، اظهارداشت: عمدتا نوار ساحلی در اختیار نیروی انتظامی، نظامی و دستگاههای دولتی است که به بهانه اجرای مصوبات سواحل در اختیار مردم قرار گیرد که این امر هنوز محقق نشده است.
وی با اشاره به نظرسنجی های صورت گرفته در خصوص حضور مسافر و گردشگر در استان، تصریح کرد: بیش از 87 درصد از مسافران دلیل سفر به مازندران را وجود دریا اعلام کردند.
وی با بیان اینکه استفاده از ساحل و احداث دهکده ساحلی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفت، افزود: با توجه به اهمیت صنعت توریسم در مازندران این استان جز چند استان برتر پذیرش مسافر در کشور شده است.
بزرگ نیا با بیان اینکه یک اسکله تفریحی توریستی در استان نداریم، اذعان داشت: با توجه به سه بندر امیراباد، نوشهر و فریدونکنار که از بنادر تجاری و اقصادی است و یک لاین گردشگری و شناور توریستی در این بنادر تعریف نشده است.
وی با اعلام اینکه در کارگروه گردشگری خط تردد مسافربرای شناور دریایی در دستور کار قرار گرفته و تا یکسال آینده اجرایی می شود، با اجرای این پروژه خطر جانی مسافر را نمی توانیم برطرف کنیم و در استان تا به امروز یک گام جلوتر از ساحل حرکت نکرده ایم و فقط در دریا ایستگاه شنا و شناگاههای زن و مرد است و فراساحلی شکل نگرفته است.
بزرگ نیا بیان کرد: دو سرمایه گذار پکیج گردشگری دریایی در مازندران تعریف کرده اند خرید دو شناور تفریحی، احداث هتل در کنار سواحل، شناور رستوران دریایی و شناور با شش سوئیت می باشد.
بزرگ نیا از احداث اسکله تفریحی و توریستی در سه نقطه ساحل دریای خزر خبر داد و گفت: بزرگترین آرزوی استان با توجه به تدوین سیاست های عمومی سازمان میراث فرهنگی برای ارایه خدمات به مسافران و گردشگران حداکثر بهره برداری های عمومی برسد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار