معاون استاندار کردستان:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بر لزوم منطقه بندی جایگاه‌های دفن زباله های شهری در کردستان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۲۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 31 October 2015

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، امیر قادری در جلسه کارگروه پسماند استان کردستان با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به معضلات زیست محیطی دفن زباله و لزوم دفن بهداشتی آن برای کاهش اثرات مخرب اکوسیستم منطقه باید توجه ویژه‌ای به ساماندهی این بخش صورت گیرد.

وی گفت: در این راستا ضروری است برای حفظ اکوسیستم منطقه و به منظور بالا بردن توجیه اقتصادی طرح‌های بازیافت تعیین جایگاه‌های مناسب با همکاری مشترک شهرداری‌های نواحی تابعه و موسسه بازیافت سازمان همیاری‌های استان برای دفن زباله به صورت منطقه‌ای با حداقل اثرات بر محیط اطراف در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان میزان آلودگی و آثار مخرب ناشی از شیرابه حاصل از جایگاه‌‌های دفن زباله از شرکت آب و فاضلاب استان درخواست کرد تا از لحاظ فنی بحث انتقال شیرابه ها را به محل تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب مورد بررسی قرار دهد.

وی با بیان اثرات مثبت تفکیک از مبداء زباله‌های شهری بر کاهش هزینه‌های جمع آوری، کاهش حجم و افزایش مدت بهره برداری از جایگاه‌های دفن زباله در ادامه به شهرداری‌ها و دهیاری‌های تاکید کرد تا با بهره گیری از تجارب استان های دیگر و با واگذاری امور به بخش خصوصی اقدامات اساسی را در رابطه با تفکیک زباله از مبداء و همچنین بازیافت زباله به عمل آورند.

در این جلسه همچنین بر بحث ساماندهی پسماندهای برقی و الکترونیکی از جمله لامپ‌های کم مصرف با همکاری اداره محیط زیست و نیز شرکت توزیع نیروی برق تاکید و مقرر گردید تا راهکارهای لازم را در این خصوص به عمل آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار