پایان مشروط تحصن روز دوم در مقابل بخشداری خارگ
نشست شورای تأمین خارگ نیز برگزار شد و وقتی سخنگوی شورا خواست بین تجمع‌کنندگان حاضر شود، تجمع‌کنندگان راضی به صحبت با وی نشدند و اعلام کردند بخشدار شخصاً باید در جمع حاضر شود.
کد خبر: ۱۱۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 27 October 2015
تابناک بوشهر: تجمع‌کنندگان حاضر در مقابل بخشداری خارگ با یک شرط تجمع خود را مقابل بخشداری خارگ فعلاً به پایان رساندند.

صبح امروز تجمع‌کنندگان مقابل بخشداری خارگ به دور تحصن شبانه‌روزی مقابل بخشداری ویژه خارگ پایان دادند اما یک شرط برای پایان تحصن اعلام کردند.

یکی از نمایندگان متحصنین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: پس از دو روز تحصن مقابل بخشداری خارگ، بخشدار خارگ تعهد داد با حضور استاندار بوشهر مشکلات بررسی شود.

حسین حیدری بیان کرد: با این‌وجود تجمع‌کنندگان به این تعهد قانع نشدند و اعلام کردند استاندار در صورتی‌که تا 72 ساعت آینده به خارگ نیاید تجمع مجدداً برقرار خواهد شد.

وی افزود: نشست شورای تأمین خارگ نیز برگزار شد و وقتی سخنگوی شورا خواست بین تجمع‌کنندگان حاضر شود، تجمع‌کنندگان راضی به صحبت با وی نشدند و اعلام کردند بخشدار شخصاً باید در جمع حاضر شود.

حیدری اضافه کرد: بخشدار در جمع تجمع‌کنندگان حاضر شد و اعلام کرد مشکلات مردم خارگ در حال پیگیری است تا وضعیت خدمات‌رسانی بهتر شود.

بر اساس این گزارش تجمع‌کنندگان با شرط حضور استاندار بوشهر تا 72 ساعت آینده در جزیره خارگ، به تحصن خود پایان دادند.

لازم به ذکر  است از دو روز پیش تاکنون شماری از مردم جزیره خارگ در اعتراض به عدم خدمات‌رسانی مطلوب مجموعه نفت و عدم اجرایی شدن مصوبات دولت در خارگ، مقابل بخشداری این جزیره تجمع شبانه‌روزی برپا کرده بودند.

تعطیلی بازار و افزایش تجمع‌کنندگان در مقابل بخشداری خارگ

تحصن مردم خارگ در اعتراض به عدم خدمات‌دهی مطلوب از سوی مجموعه نفت و عدم اجرایی شدن مصوبات دولت به دومین روز خود رسید و با تعطیلی بازار و افزایش تجمع‌کنندگان در مقابل بخشداری خارگ همراه شد.

 امروز دومین روز از تحصن مردم خارگ در اعتراض به لغو خدمات مختلف از سوی مجموعه‌های نفتی در خارگ و عدم اجرای مصوبات دولت است و همچنان شماری از مردم خارگ در مقابل بخشداری خواستار رسیدگی به مشکلاتشان هستند.

روز گذشته نیز با وجود تجمع مردم در مقابل بخشداری، کسبه و بازاریان خارگ نیز به تجمع‌کنندگان پیوستند و در واکنش به مشکلات موجود در جزیره خارگ، بازار را تعطیل کردند.

بر اساس این گزارش نمایندگان تجمع‌کنندگان از ادامه این تجمع در روزهای آتی، تا زمان حل این مشکلات سخن می‌گویند و خواستار پاسخگویی جدی مسئولان در این مورد هستند.

تجمع‌کنندگان مقابل بخشداری از قشرهای مختلف و شیعه و سنی در کنار هم حضور دارند و نمازهای یومیه را نیز به جماعت می‌خوانند.

بر اساس این گزارش مردم خارگ با درخواست مشکلاتی از قبیل ایاب و ذهاب، اورژانس هوایی، بهداشت و درمان، آب، برق و گاز، اسناد مالکیت، پروژه استخر، بازگشت امام‌جمعه در مقابل بخشداری خارگ تجمع کردند و امروز دومین روز این تجمع است.

برخی مدیران پایانه‌های نفتی به دنبال چالش در خارگ هستند

حسین حیدری یکی از نمایندگان تجمع‌کنندگان به خبرنگار فارس در بوشهر گفت: پیش‌ از این خدمات قابل قبولی برای مردم خارگ ارائه می‌شد اما برخی افراد در مجموعه نفت این خدمات را با شعارهایی تبدیل به نارضایتی مردم کردند.

وی بیان کرد: در ارائه خدمات مجموعه وزارت نفت به مردم خارگ، نحوه مکاتبه برخی مدیران پایانه‌های نفتی ایران با وزارت نفت موجب شده تا وزارت نفت اعلام کند ارائه برخی خدمات هزینه دارد.

حیدری گفت: نه مردم خارگ ضد نفت هستند نه خواسته‌های آنان غیرمنطقی است، اما برخی مسئولان رده پایین در پایانه‌های نفتی ایران علاقمند هستند در خارگ چالش ایجاد کنند.

نماینده تجمع‌کنندگان در مقابل بخشداری خارگ اضافه کرد: اورژانس هوایی، خط پروازی اهواز- خارگ- بوشهر و انجام پروژه‌های پیوست فرهنگی بخشی از تعهداتی بوده که وزارت نفت قرار بوده انجام دهد اما یا خدمات را قطع کرده یا اصلاً اجرایی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: درحالی‌که قرار بود نشستی با حضور امام‌جمعه خارگ، مهندس نصوری به‌عنوان نماینده استاندار و مهندس مجیدی نماینده مدیرعامل شرکت نفت برای بررسی مشکلات خارگ برگزار شود اما مجموعه شرکت پایانه‌های نفتی ایران خود را از این داستان جدا کرده است.

حیدری گفت: در واقع کنار گذاشتن مدیریت عملیات عمومی خارگ از طرف شرکت پایانه‎ها، که خدمات مختلفی را به مردم خارگ ارائه می‌کرد در این راستا بوده که شرکت پایانه‌ها نمی‌خواهد مجموعه موازی با خود در خارگ داشته باشد.

حیدری با بیان اینکه خدمات در خارگ، ابزار حاکمیت است، تصریح کرد: نخستین درخواست تجمع‌کنندگان این است که استاندار بوشهر به خارگ سفر کند تا مشکلات بررسی شود، درخواست دوم نیز بازگشت امام‌جمعه مستعفی خارگ است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار