کد خبر: ۱۱۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 26 October 2015
تابناک گیلان: معاون سیاسی‌‌ـ‌ امنیتی استاندار گیلان گفت: برگزاری مناسبت 13 آبان باید در راستای تقویت و توسعه وحدت ملی و همبستگی باشد.

محمد احمدی‌پور صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی 13 آبان در سالن شهید انصاری استانداری گیلان با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) مراسم 13 آبان را یکی از شاخص‌های مهم تاریخ انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: 13 آبان تاریخ آغاز حرکت انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به سه اتفاق مهم تاریخی در 13 آبان، افزود: 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی، مبارزه با استکبار جهانی، تبعید امام راحل و روز دانش‌آموز است.

معاون سیاسی‌‌ـ‌ امنیتی استاندار گیلان نخستین هدف برگزار کنندگان مراسم‌های مذهبی و ملی را تقویت و تبیین اینگونه مناسبت‌ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری مراسم‌های عزاداری تاسوعا و عاشورا نیز باید تقویت آزادگی و ایثار و شهادت باشد ادامه داد: درباره برگزاری مناسبت‌های ملی نیز این مسئله صدق می‌کند.

احمدی‌پور تصریح کرد: برگزاری مناسبت 13 آبان نیز باید در راستای تقویت و توسعه وحدت ملی و همبستگی باشد.

وی با بیان اینکه بخش عمده وظایف برگزاری سیزده آبان به‌عهده آموزش و پرورش است، یادآور شد: 13 آبان به یاد دانشجویان و دانش‌آموزان سال 57 روز دانش‌آموزان نامیده شده است.

این مسئول با اشاره به شهدایی که اخیراً در خارج از مرزهای کشور به عنوان مستشاران جبهه مقاومت جان خود را در سوریه اهدا کرده‌اند، گفت: گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان در مناسبت 13 آبان حائز اهمیت است.

احمدی‌پور برگزاری باشکوه مناسبت‌های سیزده آبان روز دانش‌آموز، 16 آذر روز دانشجو، دهه فجر و 22 بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی را در دو انتخابات پایان سال دارای اهمیت خواند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار