کد خبر: ۱۱۶۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴ 06 May 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 16/02/1403 تقدیم حضور می گردد.

-------------------------------------


باید همگان در اجرای طرح نور،  پلیس را یاری کنند

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در شهرستان "سیمرغ" ، گفت: باید همگان در اجرای طرح نور،  پلیس را یاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین" سید علیرضا ادیانی" در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور در شهرستان سیمرغ در مراسم یادواره شهدای روحانی این شهرستان که با حضور امام جمعه، فرماندهان و مسئولان انتظامی و مردم ولایتمدار و شهید پرور همراه بود به تشریح ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی و سیره عملی زندگانی امام صادق (ع) پرداخت . 

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) مرد علم و دانش بود که تقریبا همه به دانا بودن و علم او آشنایی دارند، ایشان مرد مبارزه هم بود که در دوران ۲۵۰ ساله عمر اهل بیت (ع) یکی از کارهایی که در برپایی حکومت علوی صورت گرفت در دوران امامت ایشان بود .

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، عنوان کرد:  اگر بر فرایض الهی عمل کردید،  صرف عمل به فرایض الهی شما را جزء پرهیزکار ترین انسان ها قرار می دهد، بعضی از فرایض الهی مثل نماز و روزه است که ما به طور متعارف انجام می دهیم، اما باید به همه فرایض الهی عمل کرد نه به بعضی از آنها.

حجت الاسلام ادیانی، یکی از فرایض الهی را امر به معروف و نهی از منکردانست و اظهار کرد: بایستی به اینها هم عمل شود، امروز مصلحت عمومی جامعه اقتضا می کند که همگان هم با زبان و هم در عمل از طرح نور حمایت کنند .

وی با بیان اینکه آزادی چارچوب دارد و به تفسیر شخصی نیست، اظهار کرد: مصلحت جامعه اسلامی اقتضاء می کند که همگان به اجرای صحیح طرح نور کمک کنند.

ادیانی افزود: کسی به اقدام انتظامی تردید نکند، اگر رسم بود همه کارکنان شریف انتظامی طومار برای حمایت از اقدام انقلابی فرمانده محترم فراجا جمع می کردند که به تنهایی برای اجرای احکام الهی ایستاد است بسیار عمل شایسته ای بود.

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در ادامه با استناد به آیه ۱۳ سوره شوری، بیان داشت : کارکنان فراجا در اجرای طرح نور در واقع دنبال به پا کردن احکام دین هستند و  در واقع همان کاری را می کنند که حضرت ابراهیم، موسی و عیسی انجام دادند.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح نور با توجه به اینکه حجاب تضمین کننده سلامت جامعه و مصونیت آن در برابر حیله شیطانی و تهاجم فرهنگی است، توصیه کرد: مامورانی را برای اجرای طرح اعزام کنید که انگیزه داشته باشند نه اینکه در غفلت به سر ببرد،  بنابراین حجاب فریضه ای است که ترک آن فرصت قضا ندارد.

 حجت الاسلام ادیانی، خاطر نشان کرد: باید همگان در اجرای طرح نور پلیس را یاری کنند و اگر دستگاه های مجری طرح عفاف و حجاب به وظایفشان عمل نکردند، باید استقامت کرد تا این پرچم برافراشته بماند و دست از پای نکشیم.

-------------------------------------

انهدام 20 باند جرایم سایبری در مازندران / مسدود کردن 35 میلیارد ریال وجوه حاصل از سرقت های اینترنتی 

رئیس پلیس فتای فراجا در استان مازندران با اشاره به انهدام 20 باند جرایم سایبری از مسدود کردن 35 میلیارد ریال وجوه حاصل از برداشت های غیر مجاز اینترنتی با اقدام به موقع مرکز فوریت های سایبری پلیس فتای استان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سردار"وحید مجید" صبح امروز در ستاد فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان اینکه پلیس فتای استان از پلیس های دارای رتبه در حوزه کشف جرایم سایبری بین استان های کشور است، افزود: پلیس فتای مازندران در سال 1402 موفق به کسب رتبه دوم شده است که جا دارد از تلاش های و زحمات سردار مفخمی فرمانده انتظامی و سرهنگ خورشاد رئیس پلیس فتای استان قدردانی کنم . 

وی با بیان اینکه بدلیل ضریب بالای نفوذ اینترنت در استان مازندران و دریافت خدمات بالای سایبری شهروندان، طبیعتاً مجرمان اینترنتی در این حوزه فعالیت بیشتری دارند، افزود: پلیس فتای استان با جرایم مختلفی در این حوزه نسبت به سایر استان ها مواجه است . 

وی کلاهبرداری اینترنتی با تاکید بر بازارهای آنلاین، برداشت های اینترنتی غیر مجاز ، مزاحمت های اینترنتی، دسترسی به اطلاعات افراد و قمار و شرط بندی اینترنتی را از اولویت های جرایم سایبری در استان مازندران برشمرد. 

رئیس پلیس فتای فراجا از انهدام 20 باند در حوزه های مختلف جرایم سایبری در استان مازندران، خبر داد و افزود: 35 میلیارد ریال از وجوه مردم که از سوی مجرمان سایبری به صورت غیرمجاز برداشت شده بود با اقدام به موقع مرکز فوریت های سایبری پلیس فتای مازندران مسدود شد که روش خوبی برای حفظ وجوه مردم و اقدام قانونی برای برگشت آن به حساب شهروندان است.   

سردار مجید با اشاره به اینکه در حوزه طرح نور اقدامات قابل ملاحظه ای داشته ایم ، افزود: تقریباً 9 هزار و 835 تار نما و صفحه را که دارای تاثیر منفی در حوزه امنیت اخلاقی مردم بوده و در انتشار تصاویر نامربوط و محتواهای غیرمتعارف فعالیت داشته رصد و مورد پایش قرار دادیم. 

وی افزود: با تمرکز عملیاتی روی 3 هزار و 842 مورد و انطباق آن با جرم انگاری بالغ بر 765 مورد با تذکر تلفنی با استفاده از کاربران هوشمندی که در این حوزه داشته ایم و اعلام به فتای مراکز استان اقدام شد . 

رئیس پلیس فتای فراجا همچنین از برخورد قضائی و عملیاتی با یک هزار مورد از این صفحات و تارنما ها و حذف محتواها خبر داد و افزود: در این حوزه با همکاری شهروندان اقدامات خوبی صورت گرفته است . 

-------------------------------------

دستگيري باند سارقان خودرو با 33 فقره سرقت در مازندران

رئيس پليس آگاهي استان مازندران از انهدام باند سارقان خودرو و داخل خودرو با 33 فقره سرقت در در شهرستان ساري خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ کاراگاه "علي قيصري" در تشريح جزئيات اين خبر بيان داشت: در پي وصول اخبار مربوط به سرقت خودور و داخل خودرو، موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس اگاهي استان مازندران قرار گرفت.

وي افزود: کارآگاهان پليس با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي ، اقدام به شناسايي متهمان کردند و در چندين عمليات ضربتي، اين افراد را در مخفيگاه هاي مختلف با خودروهاي سرقتي دستگير کردند.

سرهنگ قيصري اظهار داشت: کارآگاهان پليس آگاهي با توجه به گستردگي جرائم باند فوق و تحقيقات گسترده توانستند جمعآ از سارقين دستگير شده، 33 فقره انواع سرقت ها را کشف کنند.

رئيس پليس آگاهي استان مازندران تصريح کرد: سارقان با هماهنگي قضايي پس از اقرار به جرايم يادشده با قرار مناسب روانه زندان شدند .

-------------------------------------

توقيف موتور سنگين هاي قاچاق 30 ميلياردي در جويبار 

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار از توقيف 5 دستگاه موتورسيکلت سنگين غيرمجاز به ارزش 30 ميليارد ريال در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "عبداله اکبري" در بيان اين خبر گفت: در پي دريافت خبري مبني بر نگهداري موتورسيکلت سنگين در جويبار، پيگيري موضوع را به صورت ويژه در دستور کار ماموران آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي افزود: مأموران پس از بررسي هاي به عمل آمده و هماهنگي قضائي در بازرسي از محل مورد نظر، 5 دستگاه موتورسيکلت سنگين غيرمجاز 1000 سي سي را کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار با اشاره به اينکه کارشناسان ارزش موتورسيکلت هاي توقيف شده را بالغ بر 30 ميليارد ريال اعلام کردند، اظهار داشت: با تشکيل پرونده موتورسيکلت هاي توقيفي نيز به پارکينگ منتقل شد.

سرهنگ اکبري در خاتمه از مردم خواست: به منظور برقراري امنيت اجتماعي و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پليس همکاري کرده و هرگونه اطلاعات و اخباري در مورد مسائل امنيتي و انتظامي را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اعلام دارند.

-------------------------------------

زوج سارق دلار از اتباع بيگانه در چالوس دستگير شدند

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از دستگيري يک زوج سارق دلارهاي اتباع بيگانه در آن شهرستان خبر داد..

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "محسن سليماني" در تشريح اين خبر بيان داشت: طي وقوع يک فقره سرقت از اتباع بيگانه در شهرستان چالوس، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: متهمان با مراجعه به مناطق تفريحي در شهرستان چالوس با اتباع خارجي مورد نظر  را تحت نظر قرار مي دادند و در موقيعت مناسب اقدام به سرقت دلارها مي کردند و متواري  مي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس تصريح کرد: ماموران با اقدام اطلاعاتي، متهمان را که يک زن و مرد بودند در يکي از شهرستانهاي همجوار شناسايي و دستگير کردند.

وي ادامه داد: ماموران در بازديد از خودروي متهمان 4 برگ اسکناس يکصد دلاري، 42 برگ اسکناس يک دلاري ،يک برگ اسکناس دو دلاري، دو برگ اسکناس ده ديناري، يک برگ اسکناس بيست ديناري کويت و مبلغ 7 ميليون و 600 هزارتومان وجه نقد و چهار دستگاه تلفن همراه لمسي کشف کردند.

سرهنگ سليماني در پايان خاطرنشان کرد: متهمان اهل يکي از استانهاي مرکزي کشور بودند و پس از تشکيل پرونده جهت سيرمراحل قانوني به دادسرا اعزام و روانه زندان شد.

-------------------------------------

نزاع و درگيري منجر به قتل شد / دستگيري قاتل در کمتر از يک ساعت 

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از چاقوکشي منجر به قتل خبر داد و گفت: قاتل در کمتر از يک ساعت، دستگير شد. 

پليس ولايي ايران هر جا که بحث شرف و سربلندي اين مرز بوم در ميان بوده با اقتدار در ميدان مبارزه حاضر شده و هرگز فرصت کوچکترين عرض اندامي را به دشمنان نداده و به خوبي توانسته است که از شيوه جامعه محوري بودن خود  براي ارتقاء امنيت اجتماعي جامعه اسلامي بهره ببرد .

فراجا از مورد سازمان هايي است که ماموريت هاي متعدد آن در راستاي نظم و امنيت با ارتباط نزديک و مستقيم با اقشار مختلف جامعه گره خورده و اين ارتباط تنگاتنگ و گاها درگيرانه هميشگي و وقفه ناپذير است .

از اين روست که نگاه مردم بر رفتار و عملکرد پليس از اهميت دو چنداني برخوردار است، به طوري که فرمانده معظم کل قوا نيز بارها با طرح واژگاني خاص مانند" پليس مقتدر و مهربان،يار مهربان،پناهگاه امن مردم و..." در موقعيت هاي مختلف و همچنين بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي مسير راهبردي ناجاي در تراز انقلاب را ترسيم نموده اند.

در شرايط کنوني رعايت نشدن برخي معيارهاي اخلاقي, نگراني هاي زيادي را در بخش هاي دولتي و غير دولتي به وجود آورده است( که شبکه هاي اجتماعي بيانگر اين واقعيت مي باشند) تجعات و فراخوان هايي که روزانه از طريق شبکه هاي اجتماعي  که در ظاهر براي احقاق حقوق خود ولي در باطن براي تخريب نظام طرح و برنامه ريزي مي شود، تعدي و تعرض به مامورين انتظامي چه با سلاح سرد يا گرم وچه به وسيله خوردو و زير گرفتن ماموران باغيرت  از مواردي است که پليس بايد نسبت به آن هوشيار بوده و همانطور که در طول اين چهل و اندي  سال امنيت کشور را با اهداء خون صدها شهيد محفوظ نگه داشته است همچنان بر اين مهم اسرار داشته باشد  .

امروز تمام پرسنل فراجا آماده اند که از جان خود بگذرند تا مبادا کوچکترين نا امني در جامعه ايجاد شود، خبر شهادت اين پرسنل  فداکار روزانه در تيتر روزنامه ها و رسانه هاي  جمعي و شبکه هاي اجتماعي  به خوبي گوياي اين مطلب است.

صبر واستقامت سلاح لازم و ضروري يک مامور انتظامي است ، ناملايمات روزگار و زندگي شخصي و فردي  از يک طرف ، فشارهاي محيط کار و کمبودهاي ساختاري موجود از سوي ديگر و هجمه هاي سنگين روحي و جسمي حاصل از ماموريت هاي سخت و شبانه روزي فراجا  تاب هر انساني را بي تاب مي کند، اما ماموران انتظامي  با همه اين مشکلات و با توکل بر خداوند و الگو برداري از اولياي خدا بر اين محدوديت ها و مشکلات صبر کرده و پاي خدمت مردم ايستاده اند.

ويژگي ارزشمند اخلاقي که در دوران مشکلات شديد اقتصادي و هجمه ها و توطئه هاي گسترده دشمنان  به شدت  در رفتار زيبا ، صبور،ولايي و هوشمندانه ماموران فراجا  مي درخشد؛ لذا يکي از عمده ترين دغدغه هاي مديران کار آمد در سطوح مختلف چگونگي ايجاد بستر هاي مناسب براي عوامل انساني شاغل در تمام حرفه ها است تا آنها با حس مسئوليت و تعهد کامل به مسائل، درد جامعه و حرفه خود به کار بپردازند و اصول اخلاقي حاکم بر شغل و حرفه خود را رعايت کنند.

نگارنده: سرهنگ سيدجعفر ساداتي- معاون فرهنگي و اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "علي اکبر قلي پور" در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع درگيري منجر به چاقوکشي در شهرستان بهشهر، بلافاصله ماموران براي بررسي موضوع به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وي افزود: ماموران با حضور در محل حادثه و در بررسي هاي اوليه دريافتند، درگيري بين خانم 33 ساله با مردي بوده است که به علت مشکلات شخصي با يکديگر درگير شدند .

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر، تصريح کرد: در اين نزاع و درگيري يکي از طرفين دعوا خانم به شدت با سلاح سرد (چاقو) از ناحيه قفسه سينه و پشت مجروح که سريعاً با حضور عوامل اورژانس به مرکز درماني منتقل و با توجه به تلاش کادر درمان، اين فرد مصدوم به علت شدت جراحات وارده جان باخت.

سرهنگ قلي پور با اشاره به وقوع قتل، از پيگيري موضوع توسط کارآگاهان پليس آگاهي اين فرماندهي براي شناسايي و دستگيري قاتل با هماهنگي قضائي خبر داد و افزود: با اشراف اطلاعاتي و اقدامات ويژه پليسي متهم به قتل در کمتر از يک ساعت شناسايي و دستگير شد.

-------------------------------------

دستگيري سارقان کابل هاي برق در "آمل"

فرمانده انتظامي شهرستان آمل از دستگيري 2 سارق کابل هاي برق با 18 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "مجيد باقري" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس با اعلام اين مطلب گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت کابل برق در سطح شهرستان، بررسي موضوع سرقت ها به منظور شناسايي و دستگيري عاملان سرقت با تدبير فرمانده انتظامي شهرستان و با اجراي گشت هدفمند به صورت ويژه در دستور كار ماموران آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي افزود: مأموران آگاهي شهرستان پس از انجام تحقيقات و اقدامات اطلاعاتي موفق به شناسايي سارقين سابقه دار شدند و در اقدامي به موقع و غافلگيرانه 2 سارق را در حين سرقت سيم خطوط انتقال برق دستگير و ادوات سرقتي از آنها کشف گرديد.

سرهنگ باقري  ادامه داد: متهمان در تحقيقات صورت گرفته به 18 فقره سرقت در اين شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل در پايان با بيان اينکه متهم با تشكيل پرونده تحويل مقام قضائي شد، از شهروندان خواست: هشدارها و آموزش هاي پليس را جدي گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سريعاً با پليس 110 در ميان بگذارند.

-------------------------------------

دستگيري سارقان اماکن خصوصي با 16 فقره سرقت تنکابن 

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از دستگيري 4 سارق اماکن خصوصي با 16 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "بهادر ديلمي" در تشريح اين خبر،گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصي، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وي افزود: در اين راستا ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي با انجام اقدامات پليسي، 4 سارق سابقه دار را شناسايي و پس از هماهنگي قضائي آنها را دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن خاطرنشان کرد: متهمان در بازجويي هاي به عمل آمده به 16 فقره سرقت اعتراف کردند و پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.

سرهنگ ديلمي در خاتمه به شهروندان توصيه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.

-------------------------------------

پليس ، لازمه صبر و استقامت 

سرهنگ "سيدجعفر ساداتي" معاون فرهنگي و اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مازندران در یادداشتی آورده است: فراجا از مورد سازمان هايي است که ماموريت هاي متعدد آن در راستاي نظم و امنيت با ارتباط نزديک و مستقيم با اقشار مختلف جامعه گره خورده و اين ارتباط تنگاتنگ و گاها درگيرانه هميشگي و وقفه ناپذير است ....

پليس از مهمترين نهاد هاي حاکميتي است که همه روزه با آحاد مردم سرو کار دارد و مسئوليت امنيت داخلي و مرزهاي کشور و حفظ جان ،مال و ناموس مردم را برعهده دارد .

از يک طرف موفقيت پليس در انجام وظايف قانوني خود منوط به داشتن ماموران قانون مدار، مومن ، متدين، ولايي و هوشمند است و از طرف ديگر در نظام اسلامي توقع مردم از پليس بيش تر از ساير نظام ها و حکومت هاست.

مردم انتظار دارند که ماموران پليس  افرادي مومن، مکتبي، پاکدست و پاک منش بوده و نسبت به دفاع از حقوق آنان  حساس و دلسوز باشد، تلاش هاي مجاهدانه و ايثار گونه پليس در توسعه آرامش اجتماعي و مبارزه با جرايم، پيشگيري و کنترل نا آرامي هاي حاصل از عملکرد ضعيف دولت ها در طول ساليان گذشته و خنثي نمودن اهداف دشمنان ،  هميشه مقدس بوده  و مصداق عبادت به درگاه الهي است . 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار