سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی استان اردبیل از شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴ 21 April 2024

به گزارش تابناک اردبیل، سیاوش نیرومند دوم اردیبهشت در جلسه با خبرنگاران از شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان اردبیل خبر داد و گفت: در سال گذشته تعداد ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سطح حدود ۱۱ هکتار شناسایی شده که از این تعداد ۱۳۵ مورد با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و ۳۹ مورد به استناد ماده ۳ قانون مذکور طبق احکام قطعی صادره از مراجع قضایی قلع و قمع شده و مابقی موارد شناسایی و در دست اقدام است.

وی سطح اراضی آزاد شده در سال گذشته را قریب به ۴۸ هزار متر مربع اعلام کرد و ادامه داد: ما امانتدار اراضی کشاورزی هستیم و باید بهره برداری اصولی و صحیح از اراضی کشاورزی متعلق به نسل آینده را داشته باشیم.

نیرومند هدف از اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی را حفظ حقوق مردم و دولت دانست و افزود: مردم باید نسبت به موضوع حفظ زمین‌های کشاورزی و بهره برداری اصولی و صحیح از اراضی کشاورزی آگاه بوده و با جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان از تمامی مالکین زمین‌های کشاورزی درخواست کرد تا قبل از هرگونه تغییر کاربری برای اخذ مشاوره و مجوز‌های قانونی به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های حوزه خود مراجعه کنند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار