مدیرکل کمیته امداد مازندران در جلسه ترویج و توسعه صنعت نوغان‌داری خبر داد؛
مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: برنامه‌ی سال‌جاری، توزیع ۱۴۰۰ جعبه تخم نوغان بین ۷۰۰ مددجو است که نوغان‌داری با مطالبات مردمی باید شکل جریان به خود گرفته و سبب ترویج این صنعت باشد.
کد خبر: ۱۱۶۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰ 15 April 2024

به گزارش تابناک مازندران، جلسه ترویج و توسعه صنعت نوغان‌داری با همکاری مرکز توسعه نوغان‌داری کشور و جهاد کشاورزی استان‌ها با حضور میثم معافی مدیر کل کمیته امداد مازندران، روح‌الهی معاون توسعه مشاغل بنیاد حیات، زاهدی مدیرعامل شرکت صنعت آفرینان امداد، سروی رئیس مرکز توسعه نوغان‌داری کشور، معاونین اشتغال و روسای ادارات راهبری شغلی کمیته امداد، روسای سازمان جهاد کشاورزی و نوغان‌داری استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، گیلان و گلستان به میزبانی مازندران برگزار شد.

 

برنامه‌ی سال‌جاری، توزیع ۱۴۰۰ جعبه تخم نوغان بین ۷۰۰ مددجو است  

در این جلسه مدیر کل کمیته امداد مازندران اظهار داشت: ایران در مسیر جاده ابریشم یکی از ایستگاه‌های مهم این جاده بوده است.

میثم معافی با بیان اینکه، نوغان‌داری یک میراث کهن فرهنگی و اقتصادی است افزود: سه عنصر ظرفیت تمدنی عظیم هر کشور؛ «معماری»، «پوشش» و «غذا» است که می‌توان از این طریق فرهنگ خود را ترویج و تقویت نماییم.

وی با اشاره به اینکه، توانمندسازی در کمیته امداد موضوعی ویژه و مورد توجه است گفت: سیاست‌گذاری ترویجی و پشتیبانی در حوزه نوغان جهت ایجاد مشاغل پایدار و همچنین درآمدزایی برای مددجویان با توجه به نیاز کشور و ظرفیت صادرات این محصول باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران با اشاره به نقش برجسته ۵ استان حاضر در جلسه در صنعت نوغان‌داری بیان داشت: در سال گذشته در مازندران ۹۰۰جعبه تخم نوغان بین ۵۰۰مددجو توزیع شد که ۲۷تن مقدار پیله تولیدی به ارزش بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان بوده است.

معافی برنامه‌ی سال‌جاری را توزیع ۱۴۰۰ جعبه تخم نوغان بین ۷۰۰ مددجو بیان داشت و گفت: نوغان‌داری با مطالبات مردمی باید شکل جریان به خود گرفته و سبب ترویج این صنعت باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: نتیجه این جلسات و تبادل اطلاعات و آگاهی از قوت‌ها و ضعف‌ها بین استان‌های مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گیلان و گلستان شاهد دستاوردهای اقتصادی به نفع جامعه هدف این نهاد باشیم.

در این جلسه سروی رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه، مزیت و برتری ویژه نوغان در زنجیره ارزش افزوده آن است گفت: یکی از بابرکت‌ترین اتفاقات در حوزه نوغان، تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک با کمیته امداد بوده است.

همچنین روح‌الهی معاون توسعه مشاغل بنیاد حیات در این جلسه گفت: هدف اصلی این جلسه توجه جدی کمیته امداد به نوغان‌داری در جهت ایجاد مشاغل پایدار برای مددجویان و اقشار محروم جامعه است.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار