نماینده، ولی فقیه در استان زنجان گفت: دشمنان با برنامه‌های مختلف درصدد دور کردن مردم از شهدا هستند و این در حالی‌ست که شهدا اصل فراموش نشدنی ملت ایران محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱ 08 March 2024

به گزارش تابناک زنجان، آیت‌الله علی خاتمی امروز (جمعه ۱۸ اسفندماه) در خطبه‌های نمازجمعه زنجان به حماسه حضور مردم در ۱۱ اسفند اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با اعضای مجلس خبرگان رهبری جان کلام را مطرح و سخنانی راهبردی ایراد کردند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: ایشان در این دیدار فرمودند: اعضای مجلس خبرگان در انتخاب خود هیچ‌گاه از اصول ثابت جمهوری اسلامی غفلت نکنند.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری کسانی که در این انتخابات شرکت کردند، رأی آوردند و کسانی که رأی نیاوردند تکلیف خود را انجام دادند، اضافه کرد: حضور مردم در این انتخابات تیری در چشم دشمنان بود و تمامی برنامه‌های دشمنان را به یأس تبدیل کرد.

خطیب نماز جمعه زنجان به روز ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد کانون دین، انقلاب و سنگر اسلام محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید با حضور، عبادت و ایمان خود، این سنگر را نگهداری کنند، تصریح کرد: البته با جاذبه‌هایی خاص باید جوانان را به سمت مساجد کشاند.

خاتمی با تاکید بر اینکه امام جماعت خیمه مسجد است و خدمتگزاران، مدیران و هیئت امنا باید بستر را برای جذب بیشتر جوانان در مساجد فراهم کنند، خاطرنشان کرد: پایگاه‌های مقاومت کانون‌های مساجد بهترین مکان برای جذب گروه هدف هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان به روز ۱۹ اسفند سالروز عملیات غرورآفرین بدر اشاره کرد و ادامه داد: این عملیات شهادت سرداران شهید باکری و بزرگانی هم‌چون شهید خرازی و همت را در خود جای داده است.

وی همچنین به راهیان نور اشاره و لزوم اهمیت به این موضوع را خواستار شد و اظهار کرد: ملت ایران هشت سال قهرمانانه در مقابل دشمن ایستاده‌اند و نزدیک به ۲۲۰ هزار شهید تقدیم این انقلاب شده است.

وی تاکید کرد: بر اینکه دفاع مقدس، مجد، افتخار، عظمت و برجسته‌ترین فراز تاریخ انقلاب اسلامی است، نباید فراموش شود.

امام جمعه زنجان به تاسیس بنیاد شهید نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان با برنامه‌های مختلف درصدد دور کردن مردم از شهدا هستند و می‌خواهند و این در حالی‌ست شهدا اصل فراموش نشدنی ملت ایران محسوب می‌شوند.

نماینده، ولی فقیه در استان همچنین به هفته منابع طبیعی نیز اشاره کرد و یادآور شد: آب، خاک و هوا زنجیره‌وار به هم مرتبط هستند و در این میان درختکاری از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تخریب محیط‌زیست بهتر است هر کس سه درخت به یاد شهدا بکارد که سهم مهمی در توسعه محیط‌زیست دارد.

خطیب نماز جمعه زنجان به بمباران نماز جمعه در سال ۶۴ اشاره کرد و افزود: دشمن از اجتماعات نماز جمعه هراس دارد و بر این اساس باید هر روز پر رونق‌تر از روز گذشته باشد.

وی همچنین به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت اشاره کرد و گفت: تلاقی این دو رخداد بیانگر آن است که هم باید به بعد معنویت و هم به طبیعت توجه بیشتری داشته باشیم.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار