مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه گفت: 286 هکتار از اراضی لاسجرد زیر کشت محصولات زراعی قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳ 21 January 2024

به گزارش تابناک سمنان، عباس غفوریان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه اظهار کرد: سطح زیر کشت محصولات زراعی لاسجرد ۲۸۶ هکتار بوده و عمده محصولات زراعی گندم، جو، خربزه و یونجه است.

وی با بیان اینکه امیرآباد، بخش‌آباد، جمشیدآباد، عربه چال و گیوه عمده روستا‌های زیر پوشش لاسجرد هستند، افزود: ۷۷ نفر بهره‌بردار زراعی در این منطقه در حال کشت و کار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه تعداد بهره‌بردار باغی این منطقه را ۱۱۳ نفر عنوان کرد و گفت: سطح زیر کشت محصولات باغی ۷۶۵.۳ هکتار است.

غفوریان عمده محصولات باغی منطقه لاسجرد را زردآلو، گوجه سبز، زیتون (آستان قدس) و پسته عنوان کرد و گفت: منبع تأمین آب چشمه لاسجرد با متوسط دبی ۸۷ لیتر بر ثانیه است.

وی از وجود خاک حاصلخیز کشاورزی و مناسب برای احداث باغ و تولید محصولات مرغوب به‌عنوان پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مطلوب لاسجرد نام برد و ادامه داد: این منطقه دارای ظرفیت‌های گردشگری مطلوبی مانند کاروانسرا است که برای جذب توریست بسیار اهمیت و نقش مهمی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه از وجود نیروی جوان و تحصیل‌کرده در روستا به‌عنوان دیگر پتانسیل این منطقه نام برد و گفت: برای افزایش ظرفیت اشتغال نیاز به استقرار واحد‌های صنعتی است.

غفوریان با بیان اینکه منطقه لاسجرد دارای اقلیم چهارفصل است، افزود: می‌توان از ظرفیت این اقلیم برای احداث گلخانه‌های کوچک‌مقیاس به‌خوبی بهره گرفت.

وی از خرده‌مالک بودن اراضی کشاورزی، موقوفه بودن اراضی کشاورزی (آستان قدس رضوی) به‌عنوان برخی موانع و مسائل و مشکلات بر سر راه کشاورزی نام برد و گفت: سطح اجرای سامانه‌های آبیاری نوین به علت مشکل تأمین اعتبار بسیار پایین و در سطح ۲۳۱ هکتار است و انتقال آب با لوله پلی‌اتیلن انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: پایین بودن اعتبارات مکانیزاسیون و بالا بودن درصد سود بانکی از دیگر مشکلات موجود در این منطقه است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار