استاندارمرکزی :استان مرکزی به عنوان اولین استان سبز کشور، رتبه اول پوشش شبکه گاز را در اختیار دارد که ۱۰۰ درصد شهرهای استان، تمامی نواحی و شهرک‌های صنعتی و ۹۹.۸ درصد روستاها از نعمت گاز برخوردار هستند.
کد خبر: ۱۱۲۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳ 27 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی؛فرزاد مخلص الائمه امروز در جریان افتتاح و بهره برداری از ایستگاه تقلیل فشارگاز شهدای ساوه افزود:به علت توسعه نامتوازن با عقب افتادگی و مطالبات انباشته‌ای در برخی شهرها مواجه هستیم که لازمه پاسخگویی به آن کار جهادی با مدیریت علمی و اولویت‌بندی است.

وی گفت:امروز ظرفیت تأمین گاز ساوه افزایش پیدا کرد و نیاز توسعه این شهرستان به ویژه در بخش صنعت را در افق قابل توجهی تامین می‌کند.

استاندار مرکزی  با اشاره به اینکه رتبه اول دنیا در بهره‌برداری از این سرمایه ملی و موهبت الهی را با فاصله معنا داری از تمام کشورها در اختیار داریم اما باید بهینه و با ارزش افزوده از آن استفاده کنیم ،اظهار کرد:استان مرکزی رتبه نخست بهره‌برداری از گاز در بخش خانگی با ۱۰۰ درصد پوشش شهری و ۹۹.۸ درصد روستایی و ۱۰۰ درصد نواحی و شهرک‌های صنعتی دارد که تامین این زیرساخت به منطور پاسخگویی به مطالبات مردمی قابل قدردانی است.

معاون مهندسی و بهره‌برداری گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز گفت:ایستگاه ۱۰۰ هزار مترمکعبی تقلیل فشار برای شهرستان ساوه با وجود شهر صنعتی کاوه و رو به رشد بودن شهرستان ضرورت داشت و با توجه به ظرفیت در نظر گرفته شده برای توسعه تا افق ۱۵ سال آینده، نیاز شهرستان را برآورده می‌کند.

کمال آبادی فراهانی افزود:نرخ مصرف انرژی در کشور در مقایسه با دنیا زیاد است و باید در حوزه بهینه سازی مصرف تلاش کنیم.

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت ۱۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان ساوه به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی ۴۵ پروژه نیز آغاز شد؛ این پروژه‌ها با ۲۷ هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال اعتبار، برای یک هزار و ۵۷۴ نفر در این شهرستان ایجاد اشتغال کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار