رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه بااشاره به تبدیل شدن آب معمولی به آب دریا با اضافه شدن نمک غیر خوراکی دریایی به آن گفت: بخشی از این محصول به کشور ترکیه صادر می شود.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷ 12 February 2023

سیامک آزادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص تولید نمک های غیر خوراکی اکوسیستم دریایی کشور در استان اظهار کرد: شرکت دانش زیست دریا به تولید این نمک های غیرخوراکی اقدام کرده که وقتی ٣۵ گرم از آن به یک لیتر آب معمولی اضافه می شود خاصیت آب دریا را به خود می گیرد به این ترتیب آب معمولی شبیه آب اقیانوس شور شده و این نمک کلیه پارامترهای آب دریا را در آب معمولی ایجاد می کند.

وی افزود: این نمک طبق یکسری یون های اصلی و فرعی و عناصر کمیاب موجود در آب دریا تولید شده و برای انواع گونه های آبزیان میکرو ارگانیزم ها نهنگ و کوسه، مرجان و.. قابل استفاده است.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه ادامه داد: مشتریان این محصول فروشگاه آکواریوم های سراسر کشور، سالن های تکثیر ماهیان زینتی و آب شور سالن های تکثیر مرجان های دریایی، مراکز تحقیقات دریایی (بعضا) زیر مجموعه سپاه و ارتش و پرورش دهندگان مروارید و صدف هستند.

وی تاکید کرد: این شرکت در کشور تنها تولید کننده نمک غیرخوراکی دریایی است و با واسطه هایی در ارتباط است که به کمک آن ها قسمتی از محصول را به کشور ترکیه صادر می کند.

آزادی گفت: بر اساس قراردادهایی که ارسال شده تولید کنندگان این محصول با شرکت اقیانوس کاسپین و شرکت اقیانوس ایرانیان کیش کار می کنند و محصولاتشان را به این دو شرکت به فروش می رسانند.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار