مرکز پایش، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک اعلام کرد: شاخص لحظه‌ای ساعت ۱۰ امروز را هم با عدد ۱۵۱ ناسالم برای تمام گروه‌ها گزارش کرد.
کد خبر: ۱۰۸۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳ 02 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، بر اساس اعلام مرکز پایش آلودگی هوای استان متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ ساعت منتهی به ظهر دیروز با عدد ۱۶۱ ناسالم برای تمام گروه‌ها بود.
مرکز پایش، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک اعلام کرد؛ شاخص لحظه‌ای ساعت ۱۰ امروز را هم با عدد ۱۵۱ ناسالم برای تمام گروه‌ها گزارش کرد.
رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:یازده پایگاه سنجش کیفیت هوا در اراک، ساوه و شازند میزان آلودگی هوای استان مرکزی را پایش می‌کنند.
محرابیان افزود: اکنون ۱۱ پایگاه سنجش آلودگی هوا در استان مرکزی نصب شده که از این تعداد هشت پایگاه در اراک، ۲ پایگاه در ساوه و یک پایگاه در شازند است.
وی یادآورشد: بیشترین ترکیب آلاینده‌ هوا در دهه پیشین به دلیل تردد زیاد خودرو‌ پیکان و فعالیت صنایع، مونواکسیدکربن به همراه دی اکسید گوگرد بود، اما ماهیت آن اکنون به ذرات معلق تغییر یافته است.
او ادامه داد: نخستین پایگاه سنجش آلودگی هوا در سال ۸۱ در مکان شهرداری قدیم اراک واقع در میدان شهدا نصب شد و شبکه پایش کیفیت هوای اراک نیز در سال ۸۶ و با بودجه بانک جهانی ایجاد شد.
محرابیان اضافه کرد: امروز ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون در کنار دی اکسید گوگرد ناشی از مصرف مازوت در نیروگاه شازند برای سلامتی بسیار زیانبار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار