مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش آموز در طول دوران هشت سال دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره آنان، گفت: حاصل رشادت و ایثار این شهدا و تفکر بسیجی، اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۷۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹ 30 October 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا سلمان محمدی روز یکشنبه در همایش روز ملی نوجوان دهه «هشتادی‌ها» به مناسبت آغاز هفته بسیج دانش آموزی و سالروز شهادت «محمد حسین فهمیده» با حضور آیت الله "علما" نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در دبیرستان دختران شاهد علامه مجلسی شهر کرمانشاه، یاد و خاطره ۸۲۰ دانش آموز و ۱۸۰ معلم شهید استان کرمانشاه را گرامیداشت و افزود: باید نام و یاد شهدا را همواره زنده نگه داریم.

اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی حاصل رشادت و ایثار شهدا است

وی در ادامه سخنانش با طرح این موضوع که چرا دشمنان انقلاب اسلامی چه در دوران شیوع ویروس کرونا و چه در اغتشاشات اخیر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را کلید زدند، گفت:، زیرا دشمنان می‌دانند استقلال و اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی از علم و دانش جوانان و نوجوانان آن است به همین خاطر بدنبال تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های ما هستند.

وی اظهار کرد: غیرحضوری شدن کلاس‌ها درس در دوران شیوع ویروس کرونا که البته چاره‌ای هم نبود، به درس و آموزشی علمی دانش آموزان آسیب زیادی زد، اما با وجود تمام فشار کلاس‌های درس تعطیل نشد، در حالی که الان با آشوب و اغتشاش می‌خواهند کلاس‌های درس را به تعطیلی بکشانند تا به اقتدار و پیشرفت کشور ما لطمه بزنند.

محمدی همچنین گفت: اجازه نخواهیم داد که دشمنان به هدف خود یعنی تعطیلی علم آموزی و دانش با تعطیلی مدارس برسند؛ زیرا مسئول ساخت آینده کشور با آموزش نوجوانان و جوانان با خانواده بزرگ آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امنیت حال حاضر کشور را مدیون خون پاک شهدا هستیم، گفت: در جریان اغتشاشات اخیر یکی دیگر از اهداف دشمن ۲ قطبی سازی حجاب و بی حجابی در جامعه است و با تبلیغات رسانه‌ای گسترده به فتنه در این زمینه می‌دمند و از ناآگاهی نوجوانان سوء استفاده می‌کنند.

محمدی در ادامه با اشاره به آغاز هفته بسیج دانش آموزی و سالروز شهادت " محمد حسین فهمیده در هشتم آبان ۶۵ گفت: این تفکر و ارزش‌های بسیجی مانند ایثار و شهادت بوده و این کشور را نگه داشته و دشمنان به دنبال تضعیف و اضمحلال این فرهنگ انقلابی هستند.

وی تاکید کرد که باید هوشیار باشیم و شهیدی مانند شهید فهمیده را که برای دفاع از وطن، اسلام زیر تانک رفت الگو خود قرار دهیم تا امنیت کشور همچنان استوار و پایدار باقی بماند.

تجلیل از دختران دانش آموز شهدای مدافع حرم و امنیت استان کرمانشاه و اجرای گروه سرود " دختران آفتاب" از سوی گروه سرود دختران دبیرستان شاهد علامه مجلسی (ره) از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی حاصل رشادت و ایثار شهدا است

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت نزدیک به ۳۷۰ هزار دانش آموز دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار