برای شفاف سازی قیمت‌ها، تأمین مالی واحدهای تولیدی، جایگزینی فاکتورهای الکترونیکی به جای فاکتورهای کاغذی از جمله طرح‌های صمت برای تنظیم و کنترل بازار است.
کد خبر: ۱۰۴۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳ 23 May 2022

به گزارش تابناک مازندران، رئیس سازمان صمت مازندران در گفت و گویی اظهار داشت:

در استان مازندران بیش از ۱۸۱ هزار انبار شناسایی شد که ۱۲۸ هزار انبار فعال هستند و ۵۳ هزار انبار غیرفعال هستند.

مجید فانی با بیان اینکه شفاف سازی قیمت‌ها، تأمین مالی واحدهای تولیدی، جایگزینی فاکتورهای الکترونیکی به جای فاکتورهای کاغذی از جمله طرح‌های صمت برای تنظیم و کنترل بازار است، افزود:

شفاف سازی قیمت‌ها و تشدید نظارت بر بازار از جمله شیوه‌های مدیریت و تنظیم بازار در استان است.

وی ادامه داد: در استان ۸۵ واحد تولیدی در چهار مرحله ملزم به درج قیمت تولید روی هزار و۹۱۴ کالای شدند و در مرحله پنجم این میزان به سه هزار و ۸۹ محصول رسید که علاوه بر قیمت تولیدکننده، نرخ مصرف کننده نیز روی آن درج شده است.

وی درباره تأمین مالی واحدهای تولیدی گفت: هدف از اجرای این طرح آن بود که سرمایه درگردش شرکت‌ها و واحدهای تولیدی تأمین شود و وزارت صمت با الگوبرداری از کشورهای توسعه یافته، زنجیره ارزش را مدنظر قرار داده است.

فانی یادآور شد: همچنین با صدور صورتحساب‌های الکترونیکی جلوی سو ء استفاده‌های احتمالی گرفته شد و این طرح در حال حاضر توسط برخی بانک‌های استان اجرا شده است.

رئیس سازمان صمت مازندران ساماندهی و رصد کالاهای موجود در انبارها را در جلوگیری از بروز قاچاق و سو استفاده احتمالی مؤثر دانست و گفت: در استان بیش از ۱۸۱ هزار انبار شناسایی شد که ۱۲۸ هزار انبار فعال هستند و ۵۳ هزار انبار غیرفعال هستند 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار