معاون شهرسازی و معماری شهرداری اراک گفت:اجرا و احداث پارک های موضوع محور در شهر"، در دستور کار این‌ نهاد قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۴۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴ 23 May 2022

 

به گزار تابناک مرکزی،وحیدایرجی افزود:بوستان های فرهنگ و هنر، سالمند و سلامت، علمی، انرژی و صنعت و کودک از جمله پارک های مفهومی و موضوع محور شهر اراک می باشند، که در دست اقدام و طراحی هستند‌.
وی اظهار داشت: پارک ها یکی از مهمترین فضاهای عمومی شهر هستند که بستر تعاملات و مراودات اجتماعی شهروندان می باشند که این فضاهای شهری باید پاسخگوی نیازهای گروه های سنی، جنسی و اقشار مختلف باشند.
وی با اشاره به اینکه امروزه کیفیت محیطی فضاهای عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: عدم توجه به معیارهای کیفیت محیطی در پارک های شهری، منجر به کاهش سرزندگی آنها و عدم استفاده شهروندان می شود و از آنجا که بعضی از پارک ها و فضاهای سبز شهر اراک همچون سایر فضاهای شهر از زمان احداث و در طول زمان، دچار فرسایش شده، نیازمند مرمت می باشند تا خدمات محیط زیستی و اجتماعی آنها تدوام یابد، بنابراین باید بازطراحی تعدادی از بوستان های سطح شهر در دستور کار قرار گیرد.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری اراک تاکید کرد:در شهر اراک موضوع طراحی و احداث پارک های موضوعی نه تنها به عنوان یک جاذبه گردشگری بلکه به عنوان ابزاری برای پر کردن اوقات فراغت خانواده ها و نسل جوان، در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
وی افزود: شهرداری درصدد است که با تغییر رویکرد در روند طراحی و اجرای پارک ها و فضاهای سبز در مناطق مختلف شهر اراک و با در نظر گرفتن موضوعات و مفاهیم اجتماعی و کارکردی در طراحی و احداث آنها، بوستانهایی را تحت عنوان" پارک های موضوع محور در شهر" اجرا کند.
ایرجی گفت:بوستان فرهنگ و هنر، بوستان سالمند و سلامت، بوستان علمی انرژی و صنعت و پارک کودک از جمله پارک های مفهومی و موضوع محور شهر اراک می باشند که در دست اقدام و طراحی هستند‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار