مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: با اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه کودک و نوجوان می‌توانیم ایجاد علاقه در نسل آینده نسبت به تاریخ و فرهنگ کشور را رقم بزنیم.
کد خبر: ۱۰۴۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲ 23 May 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان امروز به مناسبت روز جهانی موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی با حضور در بین کودکان در محل اداره پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اجرای شعرخوانی و مسابقه برای کودکان با موضوع کودک و موزه خبر داد و افزود:اهمیت دوران کودکی سال هاست که در کشورهای توسعه یافته مطرح شده است بر همگان واضح است که کشورهاو تمدن‌ها به اعتلا نمی‌رسند مگر اینکه بر روی نیروی انسانی در حال رشد خود سرمایه‌گذاری کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان به عنوان یکی از ارکان استحکام زیرساخت‌های یک کشور محسوب می‌شود تاکید کرد: در این میان موزه‌ها و میراث‌فرهنگی نقش مهمی در آگاهی، اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی در یک جامعه ایفا می‌کنند.
مرزبان گفت: اواقات فراغت و فصل تابستان زمانی مناسب برای آموزش مباحث میراث‌فرهنگی به کودکان است بطوریکه با فراهم شدن امکان بازدید از موزه‌ها توسط کودکان فرصت آموزش اتفاق می‌افتد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی برای کودکان می‌تواند به عنوان محور جامعه با فرهنگ ایران زمینه‌سازی آشناسازی کودکان و تاریخ ایران زمین باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار