سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی سپیدان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۵۰۰ تن عسل بهاره از زنبورستان‌های مستقر در این شهرستان برداشت و روانه بازار‌های فروش داخلی و خارجی شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷ 01 May 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: شهاب الدین صالحی با توجه به طبیعت گل آور مراتع، مزارع و باغات این شهرستان در فصل بهار گفت: استقرار زنبورستان‌ها در این شهرستان از فروردین ماه آغاز و در طول این فصل ادامه دارد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی سپیدان به سطح ۱۲۰ هزار هکتار مراتع و ۴۰ هزار هکتار مزارع و باغات در شهرستان سپیدان اشاره و گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰ هزار کلنی زنبور عسل در قالب ۵۵۰ زنبورستان در مراتع، حاشیه مزارع و باغات مستقر و آماده برداشت شود.

او گفت: شهرستان سپیدان از مناطق مهم ییلاقی استان فارس برای تابستان گذرانی زنبورستان‌ها است که پیش بینی می‌شود در بهار امسال بیش از ۵۰۰ زنبوردار با دریافت مجوز استقرار در این شهرستان مستقر شوند.

صالحی بر لزوم رعایت فاصله مجاز زنبورستان‌ها نسبت به یکدیگر و اماکن مسکونی و عمومی تاکید و گفت: اخذ مجوز استقرار و گواهی سلامت با نظارت مدیریت جهاد کشاورزی از طریق تعاونی زنبورداران ضروری است.

این مقام مسئول گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۵۰۰ تن عسل بهاره از زنبورستان‌های مستقر در این شهرستان برداشت و روانه بازار‌های فروش داخلی و خارجی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار