شهردار همدان با تاکید بر اینکه بازآفرینی محلات قدیمی همدان در اولویت شهرداری همدان است، گفت: راهکارهای باز زنده‌سازی در اجلاس اوراسیا ارائه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵ 03 October 2015
شهردار همدان با تاکید بر اینکه بازآفرینی محلات قدیمی همدان در اولویت شهرداری همدان است، گفت: راهکارهای باز زنده‌سازی در اجلاس اوراسیا ارائه می‌شود.

به گزارش تسنیم، سید مصطفی رسولی در قالب هشتمین اجلاس بین‌المللی سیاست‌گذاری رشد و توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازآفرینی محلات قدیمی همدان در اولویت شهرداری قرار گرفته و برگزاری این اجلاس در این زمینه موثر است.

وی با اشاره به اینکه دو خیابان اکباتان و بوعلی و حتی چهار خیابان دیگر رینگ اول شهر باید به پیاده‌راه تبدیل شود، گفت: آسیب‌شناسی‌های این طرح در حال انجام بوده و اجرایی می‌شود، البته در اجلاس اوراسیا درباره چگونگی اجرای این طرح بررسی می‌شود.

رسولی به نقش اثرگذار راهکارهای ارائه شده در اجلاس برای کاهش معضلات ترافیکی شهر همدان اشاره کرد و گفت: به طور قطع با تبدیل خیابان‌های اصلی به پیاده‌رو و همچنین استفاده از اتوبوس‌هایی با سوخت فسیلی در چند کوریدور با توجه به انتخاب همدان به عنوان پایلوت شهر سبز، می‌توان معضلات ترافیکی را در شهر همدان کاهش داد.

وی با بیان اینکه در طول مدت اخیر تیم‌های خوبی از روسیه به همدان اعزام شده بود، گفت: این تیم با مطالعاتی که داشتند همدان را از همدانی‌ها بهتر معرفی کردند به طوری که زیبای‌های همدان بر اساس اطلاعات ما غیرقابل مقایسه با تیم روسیه بود.

شهردار همدان با اشاره به اینکه باید بتوانیم همدان را با قدمت سه هزار ساله به خوبی معرفی کرده و از طرفی سرمایه‌گذاران را بیش از پیش جذب کنیم، تصریح کرد: اهمیت معرفی همدان به جهان اسلام بسیار بالا بوده و باید تمامی دستگاه‌ها در این زمینه فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه دنیا، ایران اسلامی و همدان را نمی‌شناسد و ذهنیت‌ها در رابطه با ایران بسیار متفاوت از هویت ایران-اسلامی است، تصریح کرد: این ضعف باید توسط تدبیر درست حل شده و برطرف شود.

رسولی با بیان اینکه هدف از میزبانی هشتمین اجلاس حفظ بافت تاریخی و رشد و توسعه شهری در حوزه اوراسیا، معرفی هویت و اصالت شهر همدان است، عنوان کرد: تلاش ما بر این است تا محلات قدیمی شهر همدان را بازآفرینی کرده که با برگزاری این اجلاس می‌توان علاوه بر معرفی هویت تاریخی همدان، محلات را نیز بازآفرینی کرد.

وی اظهار داشت: برای بازسازی جداره‌ها در میدان امام خمینی(ره) با همکاری میراث فرهنگی اقداماتی انجام شده و برخی زائده‌ها حذف شده تا هویت اصلی را به این میدان بازگردانیم.

رسولی با بیان اینکه اگر به بافت میدان امام خمینی(ره) رسیدگی نشود، آسیب می‌بیند، اظهار داشت: با برگزاری این اجلاس‌ها می‌توان آسیب‌ها را شناسایی و معرفی کنیم تا بتوان تصمیمات لازم را برای احیا بافت این میدان به کار ببندیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها وظیفه دارند تا همدان را به جهان معرفی کرده تا بتوان در راستای ثبت جهانی برخی آثار همدان گام‌هایی برداریم، تصریح کرد: امیدواریم راهکارهایی برای توسه شهری از طریق این اجلاس تهیه کرده و در قالب کتابچه‌ای تدوین شود، بیان کرد: یکی از شروط برگزاری اجلاس اوراسیا، ارائه راهکارها بوده است که باید برنامه‌ریزی صحیحی برای بهره‌برداری از این راهکارهای صورت گیرد، در حال حاضر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ما اجرای طرح تفضیلی شهر همدان است که در این راستا به دنبال مشاورانی برای بازنگری این طرح هستیم.

شهردار همدان با بیان اینکه نقاط محور گردشگری و تاریخی باید بازنگری شود، گفت: این نواقص و آسیب‌ها تا شناسایی نشود نمی‌توان اقدام چندانی انجام دهیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار