معاون میراث فرهنگی بوشهر:
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر همزمان با روزجهانی گردشگری در عمارت تاریخی کازرونی بوشهر ارائه شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 29 September 2015
تابناک بوشهر: ناصر امیرزاده بعدازظهر دیروز در آیین گشایش نمایشگاه جاذبه‎های طبیعی و تاریخی استان بوشهر در عمارت کازرونی بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در ابعاد گوناگون تاریخی، طبیعی و ساحلی داری ظرفیت‎های مهم گردشگری است که گردشگران بسیاری از این آثار بازدید می‏کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 850 اثر تاریخی در استان بوشهر وجود گفت: تاکنون 300 اثر آن در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر با اشاره به راه‎اندازی نمایشگاه جاذبه‏های گردشگری استان بوشهر خاطرنشان کرد: نمایشگاه عکسی از جاذبه‎های تاریخی، طبیعی استان بوشهر از عکاسان در عمارت کازرونی بوشهر به مناسبت روز جهانی گردشگری برگزار شده است.

امیرزاده با بیاناینکه نمایشگاه‎ها و همایش‎های فرهنگی در بافت تاریخی بوشهربرگزار می‌شود گفت: در طول یک سال گذشته با رویکرد آشتی مردم با بافت قدیم بوشهر، نمایشگاه‎ها و برنامه‎های مختلف فرهنگی در عمارت‎های تاریخی بافت بوشهر برگزار شده است.

وی افزود: این نمایشگاه‎ها در قالب عکس، لباس، هنرهای سنتی و صنایع دستی و نقاشی بوده که معمولا با استقبال خوب مردم روبرو شده است.

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر با اشاره به جایگاه بافت تاریخی بوشهر در حوزه‎های نمایشگاهی تصریح کرد: از دو جنبه این نمایشگاه‎ها دارای اهمیت هستند، نخست اینکه بخشی از بافت تاریخی بوشهر پذیرای مردم می‎شود که می‎تواند خود به عنوان یک بخش تاریخی باشد و گویای خیلی از مسائل و دوم اینکه مردم در این مکانها حضور پیدا می‎کنند و آثار هنری هنرمندان شهر و استان خود را مشاهده می‎کنند و از نزدیک با این هنرمندان و نگاهشان آشنا می‎شوند.

امیرزاده تاکید کرد: یکی از راههای فعال کردن حوزه گردشگری  توسعه نمایشگاه‎ها در مکان‎های تاریخی است چرا که مردم با اماکن تاریخی، فرهنگی و حتی طبیعی استان آشنا می‎شوند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار