کد خبر: ۱۰۱۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ 14 December 2021

از آنجا که سفر کردن انواع مختلفی دارد، شیوه لذت بردن در آن نیز متنوع است. یکی از راه‌هایی که که می‌تواند گردشگرها را با جنبه متفاوتی از سفر رو به رو کند، اقامت در اقامتگاه بوم گردی است. این نوع اقامتگاه اغلب توسط مردم بومی مناطق اداره می‌شود. همین موضوع مهمانان را به خوبی با فرهنگ بومی منطقه آشنا می‌کند.

چرا بوم گردی قشم را برای اقامت انتخاب کنیم؟

بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی‌ قشم

جزیره قشم که یکی از جزایر بسیار جذاب جنوب ایران است، به داشتن مردم خونگرم شهرت دارد. فرهنگ کلی مردم جنوب باز و پذیراست. شیوه زیست مردمی که کنار آب زندگی می‌کنند، با توجه به طبیعت پیرامون آنها، واقعا خاص و جذاب است. به عنوان مثال موسیقی در زندگی مردم جنوب نقش پر رنگی دارد. صدای سازهای محلی جنوب از صدای دریا و دیگر صداهای موجود در طبیعت الهام گرفته شده است. در اغلب خانواده‌ها کودکان در سنین پایین با انواع سازهای محلی آشنا می‌شوند. به همین دلیل اوقاتی که میهمانان در اقامتگاه بوم گردی قشم می‌گذرانند، لحظه‌هایی شاد و پر خاطره است.

نکته دیگری که می‌توان در مورد فرهنگ بومی قشم به آن اشاره کرد، غذاهای محلی جذاب و خوش‌طعمی است که در آشپزخانه اقامتگاه‌های بوم گردی به وسیله زنان خوش سلیقه بومی طبخ می‌شوند. طعم غذاهای جنوبی طوری است که حتما باید آنها را در همان اقلیم چشید تا به اصالت غذا پی برد. غذاهای دریایی عمده غذاهای محلی هستند اما اگر شما به طعم غذاهای دریایی علاقه نداشته باشید، غذاهای محلی دیگری را نیز در گزینه‌های آشپزخانه یا رستوران محلی اقامتگاه برای انتخاب خواهید داشت.

صبحانه‌‌ای که در بوم گردی‌ های قشم برای میهمانان سرو می‌شود بخشی از خدمات رایگان اتاق به حساب می‌آید. در میان صبحانه‌ها نان‌های محلی قشم نیز وجود دارند که طعم ویژه‌ای دارند. بهتر است نان محلی قشم را در اقامتگاه بوم گردی بچشید و از تنوعی که در ترکیب صبحانه در سفر وجود دارد لذت ببرید.

حالا اگر قصد مسافرت به این جزیره شگفت انگیز را دارید به اقامت در یک بوم گردی اصیل در قشم فکر کنید. ما نیز در ادامه این مطلب چند اقامتگاه بوم گردی قشم را که در جاباما طرفداران زیادی دارند به شما معرفی می‌کنیم تا بیشتر با این نوع اقامتگاه آشنا شوید.

 

بوم گردی‌های پرطرفدار قشم در جاباما

اقامتگاه‌ های بوم گردی در قشم از تنوع زیادی برخوردارند. اغلب این بوم گردی ها توسط مردم محلی قشم اداره می‌شود که برای حفظ اصالت بومی منطقه در محیط اقامتگاه به خودی خود کافی است. طراحی داخلی اقامتگاه‌های زیر کاملا سنتی است و مسافران با بودن در فضای آنها احساس صمیمیتی با جزیره می‌کنند.

 

اقامتگاه گارومزنگی

این اقامتگاه زیبا در جزیره هنگام که بخشی از قشم است بنا شده است. ساختمان این اقامتگاه با طراحی رایج در جنوب ساخته شده و دارای اتاق‌های زیادی است. این محل اقامت از گزینه‌هایی است که بدون تایید میزبان می‌توانید آن را رزرو قطعی و آنی کنید. این مورد برای افرادی که بدون برنامه قبلی سفر می‌کنند، امتیاز مهمی محسوب می‌شود. یکی از موارد مثبت در مورد اجاره این اقامتگاه این است که تا روز قبل از تاریخ اجاره می‌توانید رزرو خود را بی هیچ خسارتی لغو کنید. اگر روز اول تصمیم به لغو بگیرید هم فقط 10% از مبلغ پرداختی شما به عنوان خسارت نزد میزبان باقی می‌ماند و بقیه مبلغ پرداختی به حساب شما بازگشت داده می‌شود.

از دیگر نکاتی که در مورد اقامتگاه گارومزنگی می‌توان اشاره کرد این است که به ازای هر نفر اضافه در هر اتاق فقط 400 هزار تومان به مبلغ پرداختی اضافه می‌شود. اتاق‌های این اقامتگاه بر خلاف اغلب بوم گردی ها دارای تخت‌های دو نفره است. هر اتاق یک تخت دو نفره و تعدادی رختخواب سنتی دارد.

حیاط زیبای این مجموعه آرامش خوشایندی را برای مسافران درطول سفر و اقامت در گاروم‌زنگی به وجود می‌آورد. شب نشینی‌ مسافران در حیاط، بین آنها رابطه‌ای گرم پدید می‌آورد که گاهی منجر به همسفری آنها در آینده می‌شود.

 

اقامتگاه نخل ناخدا

نخل ناخدا نیز از اقامتگاه‌های محبوب قشم است که مسافران حال و هوای خوشی را در آن تجربه می‌کنند. این گزینه نیز در جاباما در فهرست رزرو قطعی و آنی قرار دارد که برای رزرو آن نیاز به تایید میزبان نیست. نخل ناخدا در حد فاصل میان دو روستا به نام‌های سهیلی و هفت رنگو بنا شده است که به تا جاذبه‌های گردشگری جذاب قشم فاصله نزدیکی دارد. جنگل حرا یکی از دیدنی‌های طبیعی قشم است که تصویر متفاوتی از درخت و جنگل را در ذهن شما ثبت می‌کند. درختان حرا در آب شناور هستند و منظره شگفت‌انگیزی را خلق می‌کنند.

اقامتگاه نخل ناخدا قشم نیز دارای اتاق‌هایی با ظرفیت‌های مختلف است و از گروه‌های دوستی نیز به خوبی در اتاق‌های بزرگ پذیرایی می‌کند. یکی از خدمات جالبی که نخل ناخدا به میهمانانش ارائه می‌کند، همراه کردن راهنمای بومی با مسافران هنگام گردش در جزیره است. شتر سواری، پرواز با پاراگلایدر و پاراموتور، غواصی، موج سواری با پارو و ... از جمله تفریحات جذابی هستند که مسافران در گردش همراه با راهنمای محلی تجربه می‌کنند.

 

چرا بوم گردی قشم را برای اقامت انتخاب کنیم؟

اقامتگاه خانه دوست

خانه دوست اقامتگاهی بزرگ و قدیمی است که اتاق‌های زیادی با ظرفیت‌های مختلف دارد. میهمانان این محل اقامت، در بخش دیدگاه جاباما تجربیات خود از اقامت در خانه دوست را با کاربران به اشتراک گذاشته‌اند که با خواندن نظرات آنها می‌توان دریافت امروز خانه دوست، دوستان وفادار زیادی پیدا کرده است. تنوع قیمت و امکاناتی که هر اتاق منحصر به خود دارد، باعث شده این اقامتگاه برای بودجه‌های مختلفی که در انواع سفر در نظر گرفته می‌شوند، مناسب باشد. این تنوع قیمت و امکانات برای مسافرانی با بودجه‌های مختلف امکان جالبی می‌سازد. با این امکان مسافران با هر اندازه بودجه‌ای که می‌خواهند به محل اقامت اختصاص دهند، می‌توانند خانه دوست را انتخاب کنند.

چرا بوم گردی قشم را برای اقامت انتخاب کنیم؟

حیاط بزرگ این مجموعه محل مناسبی برای استراحت در آفتاب سبک و ملایم زمستان در قشم است. میزها و صندلی‌های چوبی خوش رنگی در حیاط زیر درختان چیده شده‌اند تا از میهمانان با چای گرم یا هر چه مسافر سفارش دهد پذیرایی کنند. از آنجا که اقامتگاه بوم گردی باید حس و حال خانه را برای مسافر تداعی کند، بی هیچ نگرانی می‌توانید چیزی سفارش ندهید و از نشستن و مثلا کتاب خواندن در محیط زیبایی که در اختیار شماست، لذت ببرید.

 

 

انتهای رپرتاژ آگهی

برچسب ها: قشم ، جاباما ، رپرتاژ آگهی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار