رئیس‌جمهور گفت: پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه راه آهن بوشهر- شیراز در مدت زمانی که تاکنون سپری شده، پیشرفتی که مورد انتظار بوده نیست و باید یک جهش صورت پذیرد.
کد خبر: ۹۹۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ 08 October 2021

 

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه بازدید میدانی و رفع موانع راه‌آهن شیراز - بوشهر - عسلویه شرکت کرد.

رئیس‌جمهور در این جلسه اظهار داشت: پیشرفت ۲۰ درصدی این پروژه در مدت زمانی که تاکنون سپری شده، پیشرفتی که مورد انتظار بوده نیست و باید یک جهش صورت پذیرد.

وی با تاکید براینکه تاخیر در اجرای پروژه‌ها سبب اتلاف منابع و فرسودگی تجهیزات می‌شود، خاطرنشان کرد: باید برای اتمام پروژه‌ها همت جدی وجود داشته باشد و اعتبارات این پروژه حتما در بودجه سال آینده گنجانده ‌شود.

 رئیسی ظهر امروز در جریان برنامه‌های خود در استان بوشهر از رئیس پروژه راه آهن بوشهر - شیراز بازدید کرد.

طول طرح راه‌آهن شیراز- بوشهر ۴۵۰ کیلومتر است. ‌این طرح به ۱۱ قطعه تقسیم شده است، از این ۱۱ قطعه ۲ قطعه از سمت شیراز به طول ۱۰۰ کیلومتر ۵۰ درصد در زیرسازی پیشرفت فیزیکی دارد و از سمت بوشهر نیز قطعه ۱۱ که به بوشهر متصل می‌شود، به طول ۴۰ کیلومتر حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دو قطعه مشکل این مسیر ریلی در استان بوشهر به طول ‌۲۵ کیلومتر قرار دارد. در این قطعه مسیر‌ ۵.۵ کیلومتر پل و تونل قرار گرفته و مسیر شرایط توپوگرافی بسیار سختی را دارد؛ این قطعه از پروژه ۱۰ تونل و ۹ دستگاه پل خاص دارد که موجب شده است که این ۲۵ کیلومتر از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار