وزیر راه و شهرسازی:
وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه راه آهن بوشهر - شیراز یکی از مطالبه‌های بحق مردم استان بوشهر است که باید با تامین اعتبار لازم فعال شود.
کد خبر: ۹۹۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷ 07 October 2021

به گزارش تابناک بوشهر، رستم قاسمی روز پنجشنبه در سفر به استان بوشهر در نشست با نمایندگان قشرهای مختلف مردم شهرستان دیر این استان افزود: در زمان حاضر این پروژه مهم و حیاتی راکد است و تلاش می‌شود با تامین اعتبار مشکل آن حل شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان بوشهر بزرگراه ساحلی دیر - بوشهر است که در گذشته اعتبار خوبی برای آن اختصاص یافت اما اکنون به دلیل محدودیت مالی متوقف شده است و قرار است در شورای اداری استان بوشهر که فردا با حضور رئیس جمهوری برگزار می‌شود، مطرح و برای آن منابع مالی تامین و تخصیص یابد.

قاسمی در باره احداث واحدهای مسکونی در کشور گفت: تصمیم داریم با در اختیار قرار دادن زمین رایگان، وام و تسهیلات ارزان قیمت، ایجاد زیرساخت ها، جاده، جدول کشی و انشعاب رایگان آب و برق برای مردم مسکن بسازیم.

وی با اشاره به برنامه ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در مدت چهار سال در کشور یادآور شد: برهمین اساس قرار است امسال بزودی عملیات اجرایی ۲ میلیون واحد مسکونی آغاز شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سیاست دولت سیزدهم تامین مسکن است و همه باید در سامانه های تعریف شده برای خانه دارشدن ثبت نام کنند.

قاسمی در باره سند دار کردن برخی واحدهای مسکونی مشکل دار در شهرستان دیر بیان کرد: کمیته ای به ریاست فرماندار برای حل مشکل سند این واحدهای مسکونی تشکل شود.

وی در ارتباط با ویروس کرونا گفت: در ابتدای دولت سیزدهم اصلی ترین مساله کشور مقابله جدی با ویروس کرونا بود که دولت تلاش زیادی کرد و امروز با وارد کردن واکسن در این کار رکوردار شده و امروز به یک ثبات نسبی رسیده ایم.

قاسمی همچنین حل مشکل معیشتی مردم را از دیگر اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود استاندار بوشهر نیز با توجه به اشرافی که به منطقه دارد در این زمینه اقدام کند و ما نیز در این زمینه کمک می کنیم.

وی در مورد کریدور بزرگراه جنوبی کشور گفت: سیاست ما اقتصاد دریامحور است که در این زمینه ۳۹۰ کیلومتر جاده در استان بوشهر احداث و تا پایان سال ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: شهرستان دیر نسبت به سایر شهرستان‌های استان بوشهر عقب ماندگی بیشتری دارد و باید در روند توسعه این شهرستان تغییری حاصل شود که بخشی از این مطالبات و خواسته‌های مردم در حوزه کاری راه و شهرساری است و برخی باید در هیات دولت مطرح شود.

وی تاکید کرد: در استان بوشهر هیچ کسی نباید فاقد مسکن باشد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه روز پنجشنبه به منظور بازدید از برخی طرح‌های جاده‌ای و بندری وارد استان بوشهر شد.

قاسمی در این سفر دو روزه از طرح ها و پروژه های زیرساختی و مسکن بازدید خواهد کرد. بازدید از مراحل احداث کریدورجنوب، بزرگراه بزباز_ بندو، طرح توسعه اسکله های کنگان و شیرینو ، احداث کنارگذر کنگان _ دوراهک و دیدار با اقشار مختلف مردم از برنامه های رستم قاسمی در اولین روز سفر به این استان است.

وزیر راه و شهرسازی نماینده معین هیات دولت در شهرستان های کنگان و دیر در سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به استان بوشهر تعیین شده است.

به گفته مسئولان ارشد استان بوشهر بزودی این استان مقصد ششمین سفر استانی رئیس جمهوری قرار گرفته است، سفرهایی که با سنتی پسندیده جمعه‌ها و بسیار بی‌پیرایه تدارک دیده شده و اولویت آن استان‌های محرومی است که نیاز به توجه ویژه ‌ای برای حل موانع توسعه‌ دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، استاندار و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری روز پنجشنبه در پیامی مشترک سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری و شماری از اعضای هیات دولت به این استان را فرصت مغتنمی برای حل مشکلات و نقطه عطفی در پیشرفت استان بوشهر اعلام کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار