رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان‌های گناوه و دیلم گفت: وقف یکی از سنت‌های خداوند است و باید زمینه ترویج فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه ترویج و نهادینه شود.
کد خبر: ۹۹۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ 06 October 2021

حسین غلامی روز چهارشنبه به مناسبت هفته وقف در نشست با خبرنگاران افزود: نهادینه کردن فرهنگ وقف بصورت مشارکتی و گروهی از برنامه های اولویت دار این اداره به شمار می‌رود.

وی اظهارکرد: ترویج فرهنگ وقف‌های مشارکتی و فردی عاملی مهم در برطرف کردن نیاز قشرهای مختلف جامعه به ویژه نیازمندان و جوانان و مشکلات جامعه به شمار می‌رود و همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و مشارکت قشرهای مختلف مردم در این خصوص ضروری است.

غلامی بااشاره به وقف ۳۴ مورد در مدت یکسال اخیر در شهرستان‌های گناوه و دیلم یادآورشد: در زمان حاضر ۶۸ بقاع متبرکه در شهرستان‌های یادشده وجود دارد که شامل ۱۱ امامزاده و مابقی آرامگاه و قدمگاه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دیلم و گناوه اضافه کرد: در زمان حاضر تعداد ۸۴ حسینیه و ۱۴۷ مسجد درگناوه و ۲۷ حسینیه و ۷۴ مسجد در دیلم وجود دارد.

غلامی گفت: سند اموالی که واقفان اهدا می‌کنند به نام همان واقف صادر می‌شود و اداره اوقاف دخالتی ندارد و تنها تولیت آنها را برعهده دارد که از رسانه‌ها خواستاریم در این زمینه به مردم روشنگری کنند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گناوه ودیلم دیدار با امام جمعه و فرماندار، غبارروبی گلزار شهدا و امامزاده سلیمان بن علی، تکریم و تجلیل از واقفان را از جمله برنامه‌های این اداره کل به مناسبت هفته وقت عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار