مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: بیش از ۱۰ میلیارد تومان در قالب سبدهای غذایی و بسته‌های بهداشتی و لوازم تحصیلی در یکسال گذشته بین نیازمندان استان بوشهر توزیع شده است.
کد خبر: ۹۹۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ 05 October 2021

حجت‌الاسلام محمد رضا اسماعیل‌پور در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با تسلیت ایام دهه آخر ماه صفر و رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار داشت: پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی (ص) کامل‌ترین روش‌ها و بهترین سلوک را برای سعادت و کمال بشریت و انسان‌ها به ارمغان آورد.

وی با گرامیداشت دهه وقف به ویژه برنامه این دهه پرداخت و تصریح کرد: مراسم عزاداری دهه آخر صفر بقاع متبرکه استان بوشهر با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در حال برگزاری است و این مراسم تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اجرا برنامه‌های دهه وقف تا 12 مهرماه گفت: هر روز از ایام دهه وقف با شعاری نامگذاری و مراسم ویژه‌ای برای آن تدوین شده است.

تجلیل از اصحاب و یاوران وقف

اسماعیل‌پور، برگزاری همایش و تجلیل از اصحاب و یاوران وقف، خدام و هیئت امنا بقاع متبرکه، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه و گلزار شهدا، ترویج فرهنگ وقف، تجلیل از مدافعان سلامت، سرکشی از بیمارستان‌ها و عیادت و دلجویی بیماران، دیدار با خانواده شهدا، رسیدگی به دانش‌آموز نیازمند استان از جمله برنامه‌ها در دهه وقف است.

وی از وجود بیش از 3 هزار موقوفه در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: از این تعداد موقوفه 493 موقوفه آن منفعتی است و در این راستا 2 هزار و 550 موقوفات انتفاعی شامل مسجد، حسینیه و تکایا وجود دارد.

50 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان بوشهر توزیع شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر رسیدگی به نیازمندان در عرصه بیماری کرونا را یکی از برنامه‌های مهم دانست و خاطر نشان کرد: از نیات واقفان تاکنون افزون بر 50 هزار بسته معیشتی به ارزش 6 میلیارد تومان بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شده است.

اسماعیل‌پور واگذاری کارت هدیه به نیازمندان و کمک به بیمارستان‌ها و بیماران از درآمد موقوفات را از دیگر موارد دانست و تصریح کرد: در مجموع در یکسال گذشته بیش از 10 میلیارد تومان در قالب سبدهای غذایی و بسته‌های بهداشتی و لوازم تحصیلی بین نیازمندان استان بوشهر توزیع شده است.

بیش از 7 هزار بسته تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گرفت

وی از توزیع یک‌هزار و 300 بسته آموزشی و نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان نیازمند استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: ارزش این بسته‌های تحصیلی 3.5 میلیارد ریال است و در مجموع در شرایط کرونایی تاکنون 3 مرحله رزمایش مهر تحصیلی برگزار و بیش از 7 هزار بسته تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به وجود 155 امامزاده، 124 آرامگاه و 391 قدمگاه در استان خاطر نشان کرد: از سال گذشته تاکنون 25 وقف جدید ثبت شده که شامل 18 وقف انتفاعی و 7 وقف منفعتی است.

اسماعیل‌پور، اجرا طرح‌های ضیافت الهی و همدلی در ماه مبارک رمضان، بصیرت عاشورایی در ماه محرم، طبخ و توزیع غذا و بسته‌های معیشتی میان نیازمندان را از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در یکسال گذشته دانست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار