با فراهم شدن زمینه رونق اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاران در نیمه نخست امسال ۹ واحد صنعتی غیرفعال استان بوشهر به عرصه و چرحه تولید باز گشت.
کد خبر: ۹۹۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ 04 October 2021

توسعه سرمایه‌گذاری و حمایت از فعالان اقتصادی یکی از سیاست‌های مهم دولت است که در این راستا اقدام مهم و موثر تدوین و عملیاتی شده است.

استان بوشهر در جوار خلیج‌فارس از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مهمی در عرصه سرمایه‌گذاری و تولیدی برخوردار است که در این حوزه صادرات از بنادر و گمرکات استان در اولویت قرار دارد.

بر اساس آمارها در نیمه نخست امسال اقدامات مهم و قابل توجهی در عرصه تولید و سرمایه‌گذاری انجام شده که در این بخش با فراهم شدن زمینه رونق اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاران 9 واحد صنعتی غیر فعال استان بوشهر به عرصه تولید باز گشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه در نیمه نخست امسال 20 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری 627 میلیارد ریال در استان صادر شد اظهار داشت: در این حوزه اشتغال 131 نفر فراهم شده است.

صدور پروانه بهره‌برداری برای 590 واحد تولیدی و صنعتی استان بوشهر

سید حسین صنعتی خاطر نشان کرد: بر اساس وضعیت موجود تا پایان شهریورماه تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده استان 590 فقره با میزان 191 هزار و 758 میلیارد ریال و اشتغال 23 هزار و 917 نفر است.

وی با اشاره به حمایت از بنگاه‌های تولیدی راستای تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران اقدامات مهمی تدوین شده که حمایت و مانع‌زدایی از تولید در اولویت قرار دارد.

4.6 میلیارد دلار کالا از بنادر استان بوشهر صادر شد

وی از توسعه صادرات غیر نفتی خبر داد و بیان کرد: با توجه به ظرفیت استان ساحلی در عرصه تجارت دریایی، بنادر و گمرکات استان به امکانات به‌روز و پیشرفته مجهز شده است.

رئیس سازمان صمت استان بوشهر با اشاره به صادرات کالا غیر نفتی در بنادر و گمرکات استان بوشهر خاطر نشان کرد: در نیمه نخست امسال 13.3 میلیون کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 15 درصدی دارد.

حسینی ارزش کالاهای صادراتی را 14.6 میلیارد دلار دانست و تصریح کرد: ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان بوشهر در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 87 درصد رشد دارد.

وی عمده کالاهای صادراتی را محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان، سبزیجات و صیفی‌جات دانست و خاطر نشان کرد: این کالاها به کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، برزیل، قطر، نیجریه و افغانستان صادر شده است.

48 میلیون دلار کالا از بنادر استان بوشهر به کشور قطر صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: از این میزان کالا 432 هزار تن آن به ارزش 48 میلیون دلار به کشور قطر صادر شده است.

حسینی با اشاره به توانمندی تجاری استان و همسایگی با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به ویژه کشور قطر بیان کرد: ظرفیت بنادر استان بوشهر برای صادرات کالا از کشور از اهمیت به‌سزایی برخوردار است و در نیمه نخست امسال کالاهای صادراتی از بنادر استان به کشور قطر در بخش صنعت، فرش و صنایع دستی، کشاورزی و صنایع غذایی، مواد معدنی و صنایع معدنی بوده است.

وی بیشترین کالاهای صادر شده به کشور قطر را در بخش کشاورزی و صنایع غذایی دانست و تصریح کرد: کالاهای صادراتی به قطر شامل گوجه فرنگی، هندوانه، خربزه، انواع سبزیجات تازه، میگو به ارزش بیش از 33 میلیون دلار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: بیشترین صادرات کالا به کشور قطر از نظر وزنی در بخش معدن و صنایع معدنی شامل سیمان، کلینکر، انواع سرامیک و کاشی به میزان بیش از 316 هزار تن بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار