امروز همزمان با سراسر کشور زنگ ملی ایثار و مقاومت در مدرسه مصطفی خمینی بوشهر نواخته شد.
کد خبر: ۹۹۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ 28 September 2021

تابلو چهره شهید شاخص دانش آموزی شهرستان بوشهر، شهید عباس حسین نژاد هم رونمایی شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: همزمانی بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس یک تقارن مبارک است که یادآور همت و مجاهدت رزمندگانی است که در دوران دفاع مقدس همه هستی خود را به میدان آوردند.

جمیری افزود: اگر بناست درس، تربیت و تعلیمی باشد و در کلاس درس استعدادی شکوفا شود باید معلمان آموزه‌های دینی و اعتقادی را بر پایه آیین‌های انقلابی به دانش آموزان که سرمایه‌های کشور هستند ارائه دهند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز شرایط به گونه‌ای است که استکبار جهانی را به زانو درآوردیم و اگر همچنان دشمنان بر نظام اسلامی فشار می‌آورند نشان از دست و پا زدن آنهاست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هم گفت: همزمان با ۱۱۰ هزار مدرسه در سراسر کشور زنگ ایثار و مقاومت در مدارس استان و به صورت نمادین در مدرسه پسرانه شاهد مصطفی خمینی نواخته شد.

علیمراد کرمی افزود: هدف از این برنامه نهادینه کردن فرهنگ ایثار و مقاومت در بین جمعیت عظیم دانش آموزی استان است همان طور که در سال‌های دفاع مقدس نوجوانان و جوانان ما و شهدایی، چون فهمیده، صافی جان خود را نثار حفاظت از میهن کردند.

وی اضافه کرد: هم اکنون نیز مانند آن دوران دانش آموزانی مانند شهید علی لندی داریم که برای نجات هم نوعانش جان خود ر از دست داد که نشان از فرهنگ اصیل ایثار و مقاومت در بین دانش آموزان است که این درس برگرفته از مکتب شهادت، عاشورا و اربعین حسینی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار