رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم این استان از مدیریت‌های کلان کشوری و صنعت نفت، بسیار ناچیز و این عادلانه نیست.
کد خبر: ۹۹۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ 26 September 2021

حجت الاسلام موسی احمدی روز یکشنبه درآیین تکریم و معارفه استانداران بوشهر افزود: امیدواریم انتخاب استاندار جدید بومی آغازی برای استفاده از ظرفیت عظیم انسانی این استان و پایانی برآن بی عدالتی باشد.

وی بیان کرد: استان بوشهر دارای منابع مادی و معنوی فراوانی از جمله بیشترین نوار ساحلی با خلیج فارس، دسترسی به آب‌های آزاد بین المللی، همجواری با کشورهای حاشیه خلیج فارس، منابع غنی، فرآورده‌های دریایی، امکانات مربوط به پرورش آبزیان بویژه میگو، تاسیسات بندری، نخلستان‌های گسترده و تولید فراوان خرما، ذخایر و منابع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی از شمال تا مرکز و جنوب این استان، وجود بزرگترین پایانه نفتی کشور در جزیره خارگ، پالایشگاه گاز فجر جم، ده‌ها فاز پالایشگاهی و مجتمع پتروشیمی به بهره‌برداری رسیده و در دست احداث در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

نماینده مردم شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین منابع غنی معدنی، جذابیت‌های گردشگری آبزی پروری، بزرگترین بندر صیادی ،کشتی سازی، سازه‌های دریایی، نیروگاه اتمی، گازی، جزایر زیبا، وجود مناطق ویژه اقتصادی و انرژی و روان سازی صادرات و واردات، نزدیکی به بازارهای هدف، فرصت‌های بی نظیر سرمایه ‌ذاری پربازده و سایر پتانسیل‌ها و نقش موثر در درآمد ملی، بوشهر را به استانی متمایز تبدیل کرده است. 

احمدی با اشاره به سرمایه های انسانی استان بوشهر اضافه کرد: سرمایه‌های ارزشمندی که با وجود شایستگی فراوان آن گونه که باید در مدیریت‌های کلان کشور به کارگیری نشده اند.

وی بیان کرد: در سند آمایش استان بوشهر بر ارتباط موثر با کشورهای همسایه تاکید شده است، این استان با مزیت‌های رقابتی بی‌شمار می‌تواند در تعامل و ارتباطی موثر منشاء توسعه منطقه‌ای قرار گیرد.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی استفاده از سرمایه انسانی و ارتقای توسعه پایدار، متوزان و یکپارچه استان بوشهر، توجه به معیشت مردم، سرعت بخشی در احداث راه آهن شیراز، بوشهر و عسلویه، آزاده راه جم به فیروزآباد، وادار کردن شرکت‌ها به ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در حوزه های مختلف زیستی محیطی، آموزش، بهداشت و سلامت و بویژه اشتغال را از مهمترین خواسته‌های مردم و مسئولان عنوان کرد.

وی بیان کرد: گلایه‌های بی‌شماری در زمینه استفاده نکردن از جوانان در پروژه‌های نفتی و کاهش سهم تخصیص درآمدهای صادرات به استان بوشهر وجود دارد که امیدواریم با عنایت ویژه و پی‌گیری‌های استاندار جدید و نگاه خاص وزیر کشور برطرف شود.

احمدی اضافه کرد: امروز انتخاب استانداری از جنس ایثار و از خودگذشتگی را به فال نیک می‌گیریم که آغاز فصلی نوین در راستای توسعه و آبادانی استان بوشهر است.

وی با تقدیر از خدمات خالصانه و بی حاشیه عبدالکریم گراوند استاندار پیشین بوشهر گفت: سردار محمدی زاده را سالها است که می‌شناسیم او یک مدیر توانمند بومی در تراز ملی از سربازی به سرداری رسیده و مردی از جنس حماسه، ایثار، دانایی و امروز نیز به عنوان مدیر ارشد استان زرخیز بوشهر معرفی شده است.

احمدی یادآور شد: سردار محمدی زاده نگاهی راهبردی و استراتژیک به مسائل استان بوشهر دارد و البته از جزئیات هم غافل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بوشهر مهد دلیران و سرزمینی به قدمت سیراف است گفت: مجمع نمایندگان استان بوشهر با وفاق و همدلی دل در گرو پیشرفت استان بوشهر در کنار استاندار جدید داشته و از همه ظرفیت‌ها برای توسعه متوازن این استان  تلاش می‌کند.

استاندار سابق بوشهر گفت: از ابتدای فعالیت در این استان استفاده از تمامی ظرفیت، توان و تجربیات گذشته، برای توسعه متوازن و همه جانبه و آبادانی این دیار  با بهره گیری از نظرها و پیشنهادهای صاحب‌نظران، اندیشمندان، کارشناسان و علمای بزرگوار بوده و این عزیزان در بذل عنایت، راهنمایی و همکاری کمترین مضایقه‌ای نداشتند.

عبدالکریم گراوند افزود: با اعتقاد به برنامه‌های دولت تدبیر و امید، خدمتگزاری صادقانه و بی منت را سرلوحه کاری خویش قرار داده و در راستای حسن انجام امور و وظایف محوله، تنها به خشنودی حضرت حق و رضایت مردم اندیشیده و لحظه‌ای از پای ننشسته ام و همواره بر این باور بوده ام که خداوند بیش از همه شاهد و ناظر نیات و اعمال ما است.

وی با تاکید براینکه در این مدت اجازه ندادم یک ریال عوارض آلایندگی از استان بوشهر خارج شود گفت: مردم بوشهر از استاندار انتظار داشتند که مدافع تمام قد مردم باشند و این مهم را انجام دادم و دنبال تحقق عدالت بودم البته انجام این کار به معنای عدم تکمین در برابر قانون نیست.

سهم استان بوشهر از مدیریت‌های کلان کشوری و صنعت نفت ناچیز است

گراوند اضافه کرد:  بوشهر استانی کم‌حاشیه و جایگاه کار و تلاش است و در سخت‌ترین شرایط که تحریم‌های ظالمانه بر کشور اعمال شده بود و در شرایط کرونا شاهد انجام کارهای خوبی در این استان بودیم.

وی با تاکید براینکه استان بوشهر استانی آرام است گفت: به خاطر آبادانی این استان بر بسیاری از مسائل گذشتیم و برای توسعه و پیشرفت استان تلاش کردیم.

گراوند نقد منصفانه را بسیار مهم و راهگشا دانست و ادامه داد: امیدواریم قلم‌ به دستان به این امر مهم توجه داشته باشند و به مسئولان کمک کنند.

وی تاکید کرد: در دوران مسوولیت مدیریت ارشد استان بوشهر ۱۰۶ ملاقات با اعضای دولت، ۴۷۱ مورد معاونان وزیران و رؤسای سازمان‌ها برای ایفای حقوق مردم انجام دادم و دو مورد نیز با رئیس مجلس دیدار و گفت‌وگو داشتم.

استاندارسابق بوشهر تامین آب را به عنوان یک اولویت معرفی کرد و گفت: کاهش ۳۰ درصدی وابستگی استان بوشهر به منابع خارج از این استان یکی از اقدام‌های مهم است که در دستور کار بود و بزودی شاهد اتفاق‌های خوبی در این بخش خواهیم بود.

گراوند یادآور شد: ۵۰۰ میلیارد تومان طرح در حوزه آب استان بوشهر اجرا شد.

وی توسعه زیرساخت‌های ورزشی، فضای سبز، گردشگری، بنادر و گمرک ها، توسعه روستاها و بهبود فضاهای آموزشی را از جمله کارهای مهم  این استان عنوان کرد.

گراوند همدلی مسئولان در استان بوشهر را یکی از نکات مهم و برجسته دانست و ضمن تشکر از مردم اظهارداشت: همه وقت خود را صرف خدمت به مردم کردم و در این چهار سال هیچگاه به غیر از کار برای مردم از استان بیرون نرفتم و به غیر از دو بار برای عمل جراحی مرخصی نگرفتم.

وی خطاب به مردم استان بوشهر گفت: حال که به فضل الهی ایام خدمتم با توفیق بزرگ آشنایی با شما و خدمت به شما به سرانجام می رسد لازم می دانم ضمن سپاس از همراهی همه فرهیختگان این استان از کاستی های احتمالی عذرخواهی نموده و سخت براین باورم که اگر قصوری سر زده از روی سهو بوده و با اعتقاد به بزرگ منشی شما چشم به چشم پوشیتان دارم . 

در این آیین  احمد محمدی زاده به عنوان استاندار جدید بوشهر معرفی  و از تلاش‌های عبدالکریم گراوند استاندار سابق تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار