مدیرکل بیمه سلامت بوشهر:
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده بیمه شدگان صندوق سلامت همگانی این استان از اول مهر ماه سال جاری زیر پوشش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۹۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳ 21 September 2021

دکتر پرویز رمضانی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در استان بوشهر ۵۰ هزار نفر بیمه شده صندوق بیمه سلامت همگانی وجود دارد که با توجه به وجود برخی هم پوشانی‌ها با سازمان‌های بیمه‌گر و ضرورت رفع هم پوشانی، پیش بینی می‌شود ۴۰ هزار نفر بیمه شده این صندوق دراین استان از اول مهر از خدمات برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع براساس تکلیف قانونی باید برای همه اجرایی شود و درهمین راستا از سال ۸۴ بیمه شدگان صندوق بیمه عشایری و روستایی و از سال ۹۸ نیز هفت هزار نفر از مددجویان کمیته امداد که برای درمان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند خدمات درمانی خود را در قالب برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع دریافت می‌کنند.

رمضانی ادامه داد: براساس تکلیف قانونی اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در ابتدا برای صندوق‌های رایگان و مابقی صندوق‌ها از جمله صندوق کارکنان دولت و سایر اقشار طبق برنامه کشوری زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: طبق قانون بیمه شده‌های صندوق بیمه سلامت همگانی که به صورت رایگان بیمه شده‌اند فقط از بخش دولتی می‌توانستند خدمات بگیرند اما با اجرای برنامه پزشک خانواده این امکان برای آنها فراهم می‌شود که از خدمات بخش خصوصی و همه موسسه‌ها بدون محدودیت بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر تاکید کرد: پزشک خانواده و نظام ارجاع یک برنامه تکمیلی و پیشرفته در بخش سلامت است و بیمه شده‌ها می‌توانند خدمات بیشتر و بهتری را از طریق این برنامه دریافت کنند.

رمضانی با بیان اینکه پزشک خانواده امین و مشاور بیماران به شمار می‌رود گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده به ازای هر یکهزار و۵۰۰ بیمه شده یک پزشک خانواده انتخاب و به این افراد خدمات مرتبط با پزشک عمومی و خدمات مراقبت سلامت ارائه می‌شود و انتظار است پزشکان خانواده در مدت ۶ ماه بیماران خود را از نظر دیابت و فشار خون مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

وی ادامه داد: اجرای طرح پزشک خانواده به اجرای طرح غربالگری کمک و زمینه شناسایی بیماران جدید و کنترل و درمان بهتر این بیماران فراهم و افرادی که در خطر ابتلا به دیابت و فشار خون هستند، شناسایی و امکان پیش‌گیری فراهم می‌شود.

به گفته رمضانی هرچند برنامه پزشک خانواده صندوق بیمه سلامت همگانی در بخش خصوصی اجرایی می‌شود اما فرانشیز پرداختی از سوی بیمه شده بسیار اندک و در حد ۶ هزار تومان است در حالی که در زمان حاضر باید مبلغ بالاتری پرداخت شود و اگر نیاز به مراقبت تخصصی باشد از طریق ارجاع الکترونیک به پزشکان متخصص طرف قرارداد به سطح ۲ و سه ارجاع داده می‌شود.

وی بیان کرد: براین اساس هربیمه شده در سامانه به یک پزشک معرفی و به محض اینکه مشخص شد، برای بیمه شده پیامک ارسال و پزشک خانواده به او معرفی می‌شود اما این امکان وجود دارد که فرد بیمه شده درخواست خود را برای تغییر پزشک بدهد.

رمضانی یادآور شد: در زمان حاضر برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع برای پنج شهر بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت این استان شامل بوشهر، برازجان، گناوه، خورموج و کنگان اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: در صورت مسافرت فرد بیمه شده در موارد اورژانسی امکان پذیرش در همه بیمارستان‌ها را دارد و مشکلی وجود ندارد.

رمضانی افزود: موارد بستری نیازی به نظام ارجاع دربیمارستان‌ها ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار