معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر گفت: سقف قیمت سیمان پاکتی در مرکز این استان ۳۵۰ هزار ریال و فله دست پر ۲۸۰ هزار ریال تعیین شد.
کد خبر: ۹۹۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ 18 September 2021

رضا جمالی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود:  کارخانه‌های تولیدی هفته گذشته محصولات خود را به قیمت پایه و بر مبنای هر تن سیمان فله سه میلیون و ۴۵۰ هزار ریال و هرتن سیمان پاکت چهار میلیون و ۷۹۴ هزار ریال به بورس کالا عرضه کردند که ۹ درصد مالیات برارزش افزوده به این قیمت‌ها افزوده و به خریداران تحویل می‌شود.

وی گفت: با این وضعیت و احتساب هزینه‌های حمل، تخلیه و سود عاملان عمده و خرده فروش، قیمت سیمان پاکت در مرکز استان بوشهر در واحدصنفی حداکثر ۳۵۰ هزار ریال و سیمان فله دست پر ۲۸۰ هزار ریال باید باشد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: قیمت سیمان در شهرستان‌های محل استقرار واحدهای تولیدی از جمله دشتستان، دشتی و کنگان که بعد مسافت کمتری دارند کمتر از قیمت مرکز استان و سایر شهرستان‌ها است و قیمت سیمان در این شهرستان‌ها بر مبنای هزینه حمل محاسبه می‌شود.
جمالی تاکید کرد: این قیمت‌ها حداکثری است و فروش به قیمت بالاتر تخلف به شمار می‌رود و در صورت مشاهده، مطابق مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی گفت: بازرسی‌های میدانی حاکی از فروش رقابتی سیمان در بازار است و برخی از عاملان سیمان را با قیمت‌های پایین‌تر نیز می‌فروشند.
جمالی ادامه داد: با توجه به روند افزایش تولید و فراوانی عرضه سیمان در بازار، پیش بینی می‌شود که در روزهای آتی با کاهش قیمت سیمان در کشور و استان بوشهر روبرو شویم.
جمالی بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ضمن پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی، بازرس مقیم در کارخانه‌های تولیدی مستقر کرده است تا زنجیره فروش را رصد کنند.
وی همچنین با اشاره به برخورد با متخلفان زنجیره فروش سیمان، عنوان کرد: مردم می‌توانند گزارش و شکایات خود را در این زمینه به سامانه ۱۲۴.ir یا به تلفن ۱۲۴ گزارش کنند تا با متخلفان برخورد لازم صورت گیرد.

براساس مصوبه صد و چهل و هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور و به منظور شفافیت و رصد زنجیره تولید و فروش سیمان، همه کارخانه‌های سیمان باید همه تولیدات خود در بازار بورس کالا عرضه کنند.

هرگونه خرید و عرضه سیمان خارج از بورس کالا ممنوع است و برهمین اساس همه واحدهای تولیدکننده، واحدهای تولیدی سیمان‌بَر دارای پروانه معتبر بهره‌برداری از مراجع مربوط شامل واحدهای تولید بتن آماده، قطعات بتنی، تیرچه و بلوک، خریداران مجاز طرح‌های ملی و عمرانی، و خریداران مجاز برای مصارف عمومی و مردمی اعم از واحدهای صنفی عمده فروش، خرده فروش و انبوه سازان تجاری، اداری و مسکن ملزم به ثبت نام در بورس کالا و گرفتن کد بورسی هستند.
همچنین همه فعالان این حوزه مکلف هستند اطلاعات خرید و فروش را در سامانه افق ثبت کنند و هرگونه خرید و فروش خارج از سامانه‌های یاد شده تخلف به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار