رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: این پتروشیمی‌ها از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای مقابله با این ویروس به استان بوشهر کمک کرده اند.
کد خبر: ۹۸۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷ 22 August 2021

 

به گزارش تابناک بوشهر، مسعود حسنی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این کمک ها در قالب خرید تجهیزات شامل ۲ مخزن اکسیژن ۲۰ تنی، کپسول اکسیژن، ونتیلاتور، مانیتور علائم حیاتی، الکتروشوک، نوار قلب، مواد مصرفی، ماسک، هزار کیت پی سی آر و دستکش به ارزش ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای هفت مرکز بهداشتی استان بوشهر شامل بیمارستان نبی اکرم (ص) و شبکه بهداشت عسلویه، بیمارستان‌های امام هادی (ع) دیر، امام خمینی (ره) کنگان، توحید جم و شهید گنجی برازجان و درمانگاه‌های ابن سینای شیرینو و گله دار عسلویه است.

وی بیان کرد: همچنین یک سری تجهیزات غیر پزشکی شامل کولر، کامپیوتر، لپ تاپ و یخچال به ارزش ۴۶۲ میلیون تومان نیز برای مراکز بهداشتی عسلویه و جم پیش بینی شده که در دستور کار قرار دارد.

حسنی اضافه کرد: همچنین در نشست هفته گذشته شورای عالی ستاد مردمی حمایت از سلامت و درمان بیماران کرونایی استان شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خرید سِرم و دارو را تعهد کرد که در مرحله نخست ۵۰ هزار عدد سِرم با یک میلیارد تومان اعتبار تهیه و همچنین یک میلیارد تومان نیز برای تامین داروهای مورد نیاز برای مبارزه با کرونا تامین شده که بزودی تهیه می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در زمان حاضر با همکاری همه دست اندرکاران، مرکز واکسیناسیون برای کارکنان پتروشیمی در عسلویه راه‌اندازی شده‌است و تاکنون یکهزار و ۸۰۰ دُز واکسن تزریق کرده است و آمادگی دارد بخشی از زمان این مرکز را برای واکسیناسیون مردم جوار این مرکز اختصاص بدهیم.

رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: همچنین این شورای آمادگی دارد هزینه ایجاد چهار مرکز واکسیناسیون در شهرستان‌های جنوبی را که هر کدام تنها ۲۰۰ میلیون تومان است، تامین کند.

وی در باره تکمیل ظرفیت بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه گفت: این شورا در راستای کمک به بخش درمان این شهرستان آمادگی دارد کانکس‌های ۱۲ متری که برای پتروشیمی‌ پارس خریداری کرده برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در اختیار بیمارستان قرار دهد.

حسنی یادآور شد: در منطقه پارس جنوبی تنها پتروشیمی‌ها نیستند بلکه شرکت‌های نفت و گاز هم حضور دارند و آنها نیز دارای تاسیسات زیادی هستند و باید تلاش شود که به شکلی وارد میدان شوند و در این راستا یک مشارکت عمومی انجام شود.

رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: پیش از این نیز با شیوع ویروس کرونا این شورا ۶۹ میلیارد تومان برای مقابله با این ویروس به استان بوشهر کمک کرده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار