فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از راه اندازی ایستگاه‌های واکسیناسیون در سراسر استان خبر داد و ابراز داشت: در شهر بوشهر در حال حاضر دو ایستگاه در مناطقه بهمنی و دواس راه اندازی شده است که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی روزانه بین هزار تا هزار و ۲۰۰ نفر برای مقابله با کرونا واکسینه می‌شوند.
کد خبر: ۹۸۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ 21 August 2021

سردار علی رزمجو پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت ۳۰ مرداد روز جهانی مساجد با تسلیت ماه محرم اظهار داشت: به‌واسطه پیام و حرکت امام حسین(ع) نهضت‌ها و قیام‌ها بر پایه دین و اقتدار دینی بنا گذاشته شد.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر بیان داشت: رمز بقای انقلاب اسلامی ایستادگی بر ارزش‌ها و آرمان‌هایی است که در منطق عاشورای حسینی به زلال‌ترین وجه ممکن متجلی شد.

وی خاطرنشان کرد: اندیشه عاشورایی، انقلاب اسلامی را در توطئه‌ها و طوفان‌های برانداز به پیروزی رساند چون رشد آن نشأت‌گرفته از قیام امام حسین(ع) بوده است.

رزمجو یادآور شد: تجمع، روشنگری و حرکت انقلاب اسلامی از خانه خدا که مساجد هستند و به تعبیر امام خمینی(ره) مسجدها سنگرند، سنگرها را رها نکنید آغاز شد؛ امروز که روز مساجد نام‌گذاری شده مساجد پایگاه انبیا و اولیا الهی مؤمنین و مؤمنات است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر تصریح کرد: مساجد در تربیت انسان‌ها بسیار مؤثر هستند و در عرصه‌های مختلف بسیار تأثیرگذار بوده‌اند به‌نوعی که انسان‌ها در مساجد به رشد و تعلی می‌رسند.

وی بابیان اینکه وظایف مساجد در محلات ابراز داشت: مساجد به‌عنوان پایگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و عبادی به شمار می‌روند و بستری برای توسعه دین و انقلاب اسلامی است.

سردار رزمجو ادامه داد: مسجد پایگاه نزول برکات و خیرات آسمانی است که در آن صفا و صمیمیت، ایثار، فداکاری، رحمت الهی و اخوت و برادری تجلی می‌کند.

وی بابیان اینکه حضور در مساجد آرامش قلبی و سلامت روانی ایجاد می‌کند گفت: کارکرد مساجد چندمنظوره است و انسان می‌تواند در فعالیت‌های گوناگون مساجد طبق تخصص و علاقه‌ای که دارد شرکت کند همچنین شور و شعور عبادت و بندگی خدا در مساجد لذت دیگری به انسان‌ها دست پیدا می‌کند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: مساجد مظهر پیوند دنیا و آخرت و پیوستگی افراد و جامعه در ابعاد مختلف هستند و بهترین بنای حوزه فرهنگی مساجد هستند.

وی در خصوص ویژگی‌های مساجد گفت: مساجد در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی کارکردهای متنوع و متعددی داشته و همواره تأثیرگذار، سازنده و تربیتی بوده است.

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از مسجد شروع شد اظهار داشت: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با حضور در پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد سازماندهی شده و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام‌ شده‌اند.

سردار رزمجو در ادامه در خصوص بسیج و مسجد بیان کرد: سیاست سپاه این است که پایگاه‌های مقاومتی که از مساجد فاصله گرفته‌اند به مسجد برگردند چراکه رمز موفقیت ما در عرصه‌های مختلف به احترامی که به مسجد قائل هستیم برمی‌گردد.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در خصوص پیشرفت مساجد گفت: در انقلاب اسلامی مساجد بسیار پیشرفت کردند و محلی برای افرادی شده است که به دنبال صراط مستقیم هستند.

وی در خصوص برنامه‌های سپاه امام صادق(ع) به مناسبت روز جهانی مسجد بیان کرد: برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته‌ایم اما به دلیل شرایط حساس کرونایی در استان فقط حدود ۱۰ برنامه شاخص اجرا خواهیم کرد.

سردار رزمجو با اشاره به برنامه روز جهانی مساجد در استان گفت: تجلیل از بانیان و خادمان مساجد، تجلیل از مکبرین مؤذنین و مداحان جوان و نوجوان در مساجد، نشست با دست اندرکاران فرهنگی و تبلیغاتی استان با سازمان تبلیغات، اوقاف و کانون مساجد، سرکشی از کانون‌های مساجد، دیدار فرماندهان شهرستانی با ائمه جمعه و جماعات، کمک در طرح شهید سلیمانی، دیدار با خانواده شهدای بانی مساجد و نیز برگزاری رزمایش کمک مومنانه از مهمترین برنامه‌ها است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳۵ میلیارد تومان بسته کمک معیشتی به نیازمندان کمک شده است گفت: امسال نیز تا به امروز ۳۴ میلیارد تومان بسته‌های معیشتی تقدیم شده است.

وی از برنامه ریزی برای حضور پزشکان در مساجد و ارائه خدمات رایگان خبر داد و گفت: این اقدام توسط بسیج مساجد برنامه ریزی شده است.

سردار رزمجو از راه اندازی ایستگاه‌های واکسیناسیون در سراسر استان خبر داد و ابراز داشت: در شهر بوشهر در حال حاضر دو ایستگاه در مناطقه بهمنی و دواس راه اندازی شده است که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی روزانه بین هزار تا هزار و ۲۰۰ نفر برای مقابله با کرونا واکسینه می‌شوند.

وی بیان داشت: به دنبال راه اندازی ایستگاه دیگر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و حوزه علمیه خواهران در بوشهر هستیم که در این ایستگاه نیز افراد بیمار بستری و سرم و آمپول ضد کرونا به آنان تزریق می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار