رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر گفت: این هیات در ارتباط با عملکرد یکسال گذشته با کسب ۴۱۱ امتیاز موفق به رتبه سوم کشوری شد.
کد خبر: ۹۷۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹ 18 July 2021

مهدی زارعی افزود: در این ارزیابی شاخص‏‌های مختلفی تاثیرگذار بودند که از جمله آنها شمار ورزشکاران سازمان یافته و تعداد باشگاه‌های قایقرانی فعال بود.

وی بیان کرد: استان بوشهر اکنون ۹۵۰ قایقران سازمان یافته دارد که از این شمار نیمی از آنان را آقایان و نیمی نیز بانوان تشکیل می‌‏دهند.

زارعی ادامه داد: شمار باشگاه های قایقرانی فعال دیگر شاخص مهم در ارزیابی‏‌ها بود که این استان در این بخش ۱۷ باشگاه فعال دارد که چهار باشگاه آن لیگ برتری هستند.

وی یادآور شد: چهار باشگاه لیگ برتری استان بوشهر در قایقرانی شامل تیم اداره بندر گناوه در رشته روئینگ، آریامن بوشهر در آب‌های آرام و تیم های آقایان و بانوان میداف در رشته آب‌های آرام هستند که در سال گذشته نیز با عملکرد مطلوب خود خوش درخشیدند.

زارعی ادامه داد: استان بوشهر پنج شهرستان ساحلی دارد که رشته قایقرانی در تمامی این شهرستان‏‌ها فعال هستند و این موضوع نیز از جمله شاخص های حائز اهمیت در کسب رتبه سومی هیات قایقرانی استان بوشهر بود.

وی در ارتباط با اولویت‌های زیرساختی هیات قایقرانی استان بوشهر نیز اظهار داشت: طرح لایروبی سایت قایقرانی دهکده گردشگری بوشهر طرح اولویت‌دار این این هیات است که انتظار می‏‌رود با تداوم حمایت‏‌های موثر مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر این مهم بزودی محقق شود.

زارعی یادآور شد: همچنین براساس برنامه‌ریزی فدراسیون قایقرانی، مسابقات قایقرانی بادبانی قهرمانی کشور در بخش کایت بردینگ آبان یا بهمن ماه به میزبانی بوشهر برگزار می‏‌شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار