استاندار بوشهر گفت: سد باغان که با هدف تقویت زیرساخت‌های حوزه آب در شهرستان‌های جنوبی این استان اجرایی شده اکنون با ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.
کد خبر: ۹۷۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 17 July 2021

به گزارش تابناک بوشهر، عبدالکریم گراوند روز شنبه در بازدید از سد باغان افزود: توسعه و تقویت زیرساخت‌های حوزه آب در استان بوشهر همواره به عنوان یک اولویت و برنامه ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: در چند سال اخیر حوزه آب در اولویت تخصیص اعتبار در استان بوشهر قرار داشته و این رویه باعث شده تا در حوزه سد سازی استان تحولی عظیم شکل گیرد.

گراوند ادامه داد: در این راستا یکی از پروژه ‎های اولویت دار تکمیل سد باغان است که با توجه به پیشرفت ۶۵ درصدی انتظار است در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: در این پروژه، آب توسط آبگیرِ پیش بینی شده در سد مستقیم وارد ایستگاه شماره یک در محل سد شده و از آنجا توسط ایستگاه پمپاژ شماره یک با چهار پمپ اصلی و یک پمپ ذخیره توسط خط لوله‌ای با قطر ۶۰۰ میلیمتر و طول خط حدود ۱.۵ کیلومتر به تصفیه خانه با ۳۲۰ متر ارتفاع از سطح دریا منتقل می‌شود.

مهرداد ستوده افزود: طول کلی خط انتقال ۲۷ کیلومتر تا شرکت پالایش گاز فجر جم است که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی در حال اجرا است و با رسیدن آب، همه چاه‌های آن شرکت پلمب خواهند شد.

وی یادآور شد: همچنین در صورت اتمام خط انتقال، آب از طریق فرازبند سد و پیش از اتمام کلی پروژه، به شرکت پالایش گاز فجر جم انتقال داده می‌شود.

عملیات اجرایی سد 'باغان' دی ماه سال ۹۵ آغاز شد.

سد باغان دارای مخزن ۶۰۰ هکتاری به طول ۹ کیلومتر است که ارتفاع آن از کف رودخانه تا سطح زمین ۵۴ متر است.

ظرفیت مخزن سد باغان ۲۴ میلیون متر مکعب است که دارای آب شیرین و با کیفیتی بالا است.

پنج میلیون متر مکعب از آب این سد حقآبه کشاورزی است که آب کشاورزی و صنعتی شهرستان دشتی را به طور کامل تامین می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار