نماینده دشتستان:
تابناک- نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: کار نماینده دخالت در عزل و نصب‌ها نیست و وقتی برای این کارها نداریم ولی مشورت می‌دهیم و نظارت و مراقبت می‌کنیم که افراد نااهل و ناکارآمد مسئولیت نگیرند.
کد خبر: ۹۷۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲ 05 July 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر،  ابراهیم رضایی شنبه‌شب در جمع اهالی دالکی اظهار داشت: دالکی به واسطه بزرگان، نخبگان و علمای این شهر نقش مهمی در تحولات سیاسی و اجتماعی دشتستان داشته است.

وی با اشاره به اینکه کرونا باعث شده تا ارتباط‌ها بین مردم تحت تاثیر قرار گیرد افزود: بنای ما ارتباط مسقیم و دایمی و نزدیک با مردم بوده ولی در یک سال اخیر و همزمان با شیوع کرونا به منظور حفظ سلامت مردم کمتر توفیق دیدار مستقیم و رودررو با مردم بصورت عمومی را داشته ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی انتخابات اخیر را باشکوه و پرافتخاری خواند و افزود: مشارکت ۶٢ درصدی مردم دشتستان و رای بیش از ٧٠ درصدی به آیت‌الله رییسی بیانگر انقلابی بودن مردم این شهرستان و افتخارآمیز بود.

وی با اشاره به تلاش‌های برخی گروه‌ها برای کاهش حضور مردم در انتخابات ادامه داد: کر‌ونا باعث کاهش حضور مردم در انتخابات شد. کسانی هم که شرکت نکردند دشمن نظام و انقلاب نبودند. مردم درد اقتصاد و معیشت داشتند و دلخور بودند و برخی افراد به خاطر این نارضایتی پای صندوق نیامدند.

رضایی تصریح کرد: افرادی که رای دادند هم درد داشتند ولی در انتخابات حضور یافتند تا وضعیت تغییر کند و امیدواریم دولت آینده با ولایتمداری، کار انقلابی و جهادی، انتخاب مدیران توانمند و توجه به نیازهای مردم بتواند گره‌گشای مشکلات مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه دوره پرخسارت گذشته تکرار نخواهد شد، افزود: انتظار ما از آیت‌الله رییسی این است که همانطور که در قوه قضاییه مقابل فساد ایستاد در قوه مجریه هم اینگونه عمل کند و ریشه فساد را بخشکاند. باید ریشه درست شود و ریشه فساد در قوه مجریه است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر جلوی رانت‌خواری، فساد، ویژه‌خواری، اختلاس و ناکارآمدی‌ها گرفته شود فقیر نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه به تبعیض و فساد اعتراض داریم، خاطرنشان کرد: جوانان ما تحصیلکرده، متخصص و بیکار هستند ولی برخی مسئولان فرزندانشان را در شرکتهای دولتی با حقوق‌های نجومی استخدام می‌کنند.

رضایی گفت: اگر مسئولان خوب کار کنند و در خدمت مردم باشند مردم هم بیشتر پای صندوق ‌های رای خواهند آمد. تجربه هم این موضوع را ثابت کرده است.

وی با اشاره به اینکه دنبال دخالت در پست‌ها و مسئولیت‌ها نیستم اظهار داشت: کار نماینده دخالت در عزل و نصب‌ها نیست و وقتی برای این کارها نداریم. البته مشورت می‌دهیم و نظارت و مراقبت می‌کنیم که افراد نااهل و ناکارآمد مسئولیت نگیرند. کسانی که دنبال پست و مقام و قدرت هستند سراغ من نیایند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دالکی با مشکلات زیادی روبرو است که با جدیت دنبال بهبود وضعیت هستیم.

وی بیان کرد: آب از مسایل مهم در دالکی است که موضوع را با مدیران استانی حوزه آب و معاون وزیر نیرو به صورت مستمر دنبال کرده‌ایم. ده میلیارد تومان برای تکمیل خطوط انتقال آب در شهر دالکی تخصیص داده شده و امیدواریم به زودی شاهد تکمیل طرح نوسازی شبکه و ساخت مخزن باشیم.

رضایی ادامه داد: بهبود وضعیت بهداشتی ‌و درمانی دالکی را نیز دنبال خواهیم کرد و با حضور مسئولان مربوطه مسايلی چون ساخت پانسیون پزشکان، اورژانس و بهبود تجهیزات را دنبال و پیگیری می‌کنیم.

وی بهبود و ارتقای فضا و تجهیزات ورزشی دالکی را ضروری دانست و گفت: موضوع پل و راه ورودی دالکی هم به صورت مستمر دنبال می‌کنیم و امیدواریم شاهد تحقق وعده مسئولان باشیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای صدور سند اراضی زمین‌های مردم در شهرهای مختلف دشتستان پیگیری‌ها تاکنون نتیجه بخش نبوده و موضوع را با استقرار دولت جدید از طریق مسئولان عالی دولت دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به پیگیری‌های خود برای تکمیل سد دالکی ادامه داد: دولت عزمی برای تکمیل این طرح نداشت چون در این دولت افتتاح نمی‌شود و این خیانت است. پیگیری جدی داشتیم و اعتبارات سد حدود دو برابر شده است و تلاش می‌کنیم این اعتبارات مصوب تخصیص کامل یابد.

رضایی خاطرنشان کرد: مسایل و مشکلات نخلداران را درک می‌کنم. دنبال تشکیل میز خرما هستیم تا مسائل فعالان این حوزه بررسی، پیگیری و حل شود.

مشکلات مربوط به افاغنه در دالکی، مسایل کشاورزی، خرما، سد دالکی، مشکلات مخابراتی، مسئولیت‌های اجتماعی نفت و ... از دیگر نکات مطرح شده در این نشست بود که نماینده دشتستان توضیحات لازم را ارایه کرد.

در این نشست امام جمعه دالکی، رییس شورا و شهردار دالکی و تعدادی از اهالی، مطالبات و مشکلات شهر و مردم را بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار