خط و نشان سرپرست اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان بوشهر برای پیمانکاران خاطی:
تابناک- نظارت بر استخدامی ها و حمایت از کارگران مشاغل در منطقه ویژه انرژی- اقتصادی پارس جنوبی سایر مراکز صنعتی به دست آمده انجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 01 July 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، مصدق کشاورزی با اشاره به مسئولیت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و به تبع آن اداره کل استان بوشهر برای صیانت از حقوق کارگران ، گفت: با منطقه ویژه انرژی- اقتصادی پارس جنوبی یکسری اختلاف نظرهایی در خصوص ورود اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر به حوزه این مناطق در سالهای قبل داشتیم که در ۱۸ سال اخیر این اداره کل نتوانست آن مناطق را مورد بازرسی قرار دهد و طی پنج ماه قبل یک روند بسیار طولانی انجام شد و با هماهنگی و استقبال خوبی که اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر و منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس جنوبی صورت پذیرفت به زودی قانون کار به طور دقیق در این مناطق اجرا خواهد شد.

وی افزود : طبق قانون کار بازرس کار که حکم خود را از وزیر دریافت می کند می تواند در هر ساعت از شبانه روز بدون هماهنگی قبلی به واحدهای کارگری مراجعه کرده و قراردادهای کارگری، حفاظت، ایمنی ، بهداشت کار، ایاب و ذهاب، کمپ کارگری و تشکلات کارگری مورد رصد قرار دهد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ضمن اعلام حضور ۲۵ گروه بازرسی در این مناطق و بازرسی واحدهای پیمانکاری و پروژه ها، اضافه کرد: نتایج این اقدامات ملموس خواهد بود و گزارش اقدامات به اطلاع مردم استان خواهد رسید ، قانون کار قانون بالادستی و همیشه زیر مجموعه قوانین بالادستی موظفند از قوانین بالادستی تبعیت کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: بازرسی‌های ما بدین معناست که دیگر کارگران دغدغه قرارداد سفید امضا و دغدغه تبعیض پرداختی نخواهند داشت و ورود ما باعث برخورد با چنین اتفاقاتی است بازرسی هایمان کامل و جامع خواهد بود.

کشاورزی اظهار کرد : در ۱۸ سال اخیر کارگران منطقه ویژه فاقد تشکل قانونی بوده اند و این تشکیل تشکلات کارگری از روز شنبه کلید خواهد خورد و کارگران نیز از این تاریخ به بعد انجمن صنفی و شورای اسلامی کار خواهند داشت و همه مطالباتشان را از راه قانونی دنبال خواهند کرد همچنین ما هم این آمادگی را خواهیم داشت تا این افراد را به کمیته های خود دعوت کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار