فرماندار شهرستان دشتستان:
تابناک- فرماندار شهرستان دشتستان گفت: شواهد نشان‌دهنده کاهش استفاده ۵۰ درصدی شهروندان از ماسک در اماکن عمومی است، بنابراین شهروندان همچنان استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را جدی بگیرند و رعایت کنند.
کد خبر: ۹۷۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶ 29 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، فتح اله نوروزی در ستاد مقابله شهرستان دشتستان افزود: روند صعودی مبتلایان و همچنین بستری‌ها در شهرستان به ما هشدار می‌دهد که کرونا هنوز تمام نشده است.

 وی تصریح کرد: در صورت بی‌تفاوتی و عادی انگاری در خصوص بیماری کرونا دچار وضعیت بحرانی می‌شویم و با بازگشت محدودیت‌های گروه‌های شغلی مواجه خواهیم شد که تبعات خوبی برای آحاد جامعه نخواهد داشت.

نوروزی از بهداشت‌یارانی که در شعب اخذ رأی همکاری و تلاش خوبی با هیئت نظارت بر انتخابات جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند، تشکر و قدردانی کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان ضمن هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان باید نظارت بر حوزه‌های خود را در اولویت خود قرار دهند.

نوروزی بر تشدید گشت‌های مشترک هدفمند توسط اتاق اصناف، صنعت و معدن و تجارت، اداره ورزش و جوانان و نیروی انتظامی تأکید کرد و افزود: شواهد نشان‌دهنده کاهش استفاده ۵۰ درصدی شهروندان از ماسک در اماکن عمومی است، بنابراین شهروندان همچنان استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را جدی بگیرند و رعایت کنند.

فرماندار دشتستان افزود: مسئولین مراکز درمانی شهرستان ضمن آمادگی کامل از لحاظ تأمین دارو، از تمام امکانات و ظرفیت‌های خود برای پیشگیری از جهش جدید بیماری کرونا استفاده نمایند تا بتوانیم درصد کشندگی این بیماری را کاهش دهیم.

وی همچنین تأکید کرد: با توجه به وضعیت کنونی شهرستان (قرمز) کارکنان تمامی دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند، با یک‌سوم نیرو فعالیت داشته باشند و کارکنانی که بیماری خاص و بیماری‌های زمینه دارند در اولویت دور کاری می‌باشند.

نوروزی تصریح کرد: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا، شهربازی‌های سرپوشیده، گیم‌نت‌ها و استخرهای توپ شهر بازهای روباز در شرایط قرمز کرونای باید بسته باشند و در صورت تخلف از این مصوبه پلمب خواهند شد.

وی بیان کرد: بازرسان شبکه بهداشت و درمان به‌تنهایی نمی‌توانند وضعیت شهرستان را کنترل نمایند و لازم است تمام دستگاه‌های اجرایی مربوطه با شبکه بهداشت و درمان جهت نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف باید تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار شهرستان گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر در شهرستان در مقابل بیماری کرونا واکسینه شده‌اند و امیدواریم با ورود محموله‌های جدید واکسن به شهرستان این روند با سرعت بیشتری انجام گیرد و هلال‌احمر نیز سالن‌های خود را جهت مهیا شدن مراکز واکسیناسیون عمومی در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار دهد.

نوروزی تصریح کرد: ما تجربه برگزاری کنکور سراسری را در شرایط کرونایی در سال گذشته داشته‌ایم و همه امکانات شهرستان برای برگزاری آزمون کنکور با حفظ تمامی پروتکل‌های بهداشتی، باید بسیج شود و آموزش و پرورش از ظرفیت‌های خود در این راستا استفاده نماید.

فرماندار دشتستان گفت: اداره ورزش و جوانان نظارت جدی بر گروه‌های ورزشی یک و دو که فعالیت آنها مجاز است داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با آنها برخورد قانونی انجام گیرد.

نوروزی تصریح کرد: تالارهای پذیرایی با رعایت شرایط خاص و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باز هستند و مسئولین تالارها و سالن‌های عقد و عروسی باید فرم تعهدنامه شبکه بهداشت و درمان مبنی بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را امضا نمایند.

فرماندار دشتستان گفت: جهت پیشگیری از عادی انگاری در حوزه اصناف، بازدید میدانی از میدان میوه و تره‌بار و همچنین ترمینال مسافربری توسط تیم‌های گشت‌های مشترک انجام شود و گزارش آن سریعاً به فرمانداری ارسال شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار